פרסום ראשון

הקרב בין 'דגל' ל'אגודה' מתחדש; במוקד: תפקידים ונורבגי

"דרישה חזירית", זועמים ב'אגודת ישראל' ואף מאיימים: 'נשקול מחדש את התפטרותנו עבור פינדרוס' • הסיבה: דרישת 'דגל' למינוי פינדרוס לסגן יו"ר הכנסת • וכיצד מגיבים במפלגה הליטאית? (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת סיעת 'יהדות התורה', השבוע (צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: בעוד בקואליציה נמשכים המגעים על החוק הנורבגי - שיאפשר לשרי הממשלה להתפטר מהכנסת ולהכניס למשכן במקומם חברים נוספים ממפלגותיהם, הרי שב'יהדות התורה' החוק מעורר מחלוקת וקרבות.

בסוף התהליך, צפויים שני חברי כנסת ב'יהדות התורה' להתפטר - מאיר פרוש ויעקב ליצמן, כאשר על פי הסיכום - פרוש יתפטר עבור יצחק פינדרוס וליצמן יתפטר עבור אליהו חסיד.

אלא שבכירים ב'אגודת ישראל' מאיימים כעת בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא ימהרו להתפטר באם 'דגל התורה' תנסה לנכס את כל התפקידים הבכירים לעצמה.

במה דברים אמורים?

לאחר חלוקת התפקידים המרכזיים, נותרו שני תפקידים פתוחים - 1. סגן יו"ר הכנסת למשך קדנציה שלמה. 2. חברות בוועדה למינוי דיינים.

השר יעקב ליצמן במליאה, השבוע (צילום: ערוץ כנסת)

ב'דגל התורה' אומרים כי על פי הסיכומים, יצחק פינדרוס שייכנס במסגרת החוק הנורבגי צריך לקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת.

"ההסכם בין 'דגל' ל'אגודה'", הם מסבירים, "מעניק ל'דגל התורה' את הזכות לבחור תפקיד ראשון. אחרי שיעקב טסלר בחר את הוועדה לפניות הציבור כעת התפקיד הבא שייך ל'דגל התורה'".

אלא שהדרישה לא עוברת בשקט מצד 'אגודת ישראל', שם הבכירים זועמים וטוענים כי "מדובר בדרישה חזירית; לא ייתכן שדגל התורה תשתלט על כל נכסי המפלגה".

לדבריהם, "ההסכם מחייב החזקת תפקידים בצורה שווה. דגל התורה מחזיקה בוועדת החוקה היוקרתית, וכעת היא רוצה גם את סגן יו"ר הכנסת? זו דרישה אחת יותר מדי".

לדברי הבכירים: "אם דגל התורה תתבצר בעקשנותה, הרי שאנחנו נשקול מחדש את התפטרותנו עבור יצחק פינדרוס".

בדגל התורה לא מתרגשים מהאיומים: "הסכם זה הסכם! אם אגודת ישראל לא תתפטר עבור פינדרוס, סגן שר התחבורה אורי מקלב יעשה זאת בשמחה".

ל'כיכר השבת' נודע כי סגן השר מאיר פרוש שלח מכתב לשר יעקב ליצמן ובו הוא דורש לעמוד על קיום ההסכמים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', כך ש'אגודה' תקבל תפקידים שווי ערך לתפקידים אותה קיבלה 'דגל'.

לדברי פרוש, 'אגודת ישראל' צריכה להחזיק בוועדה לפניות הציבור ובסגן יו"ר הכנסת - שני תפקידים ששווים יחד לוועדת החוקה המוחזקת בידי 'דגל התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר