חשש ממחסור

באשמת השרב? מחירי הירקות צפויים לזנק

חקלאים מתארים נזק אדיר שחולל מזג האוויר השרבי בגידולים השונים, מה שיוביל כבר בשבוע הבא לזינוק של כ-30 אחוזים במחיריהן של חלק מהירקות, ואולי אף למחסור עתידי (צרכנות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

בשבוע הבא צפויים מחירי הירקות לזנק ב-30%, בשל הנזקים שהיסב מזג האוויר לגידולים החקלאיים. כך הודיעו חקלאים רבים לרשות השיווק השונות.

לפי הפרסום בעיתון ידיעות אחרונות, ההתייקרות תחול על מלפפונים, עגבניות, קישואים ופלפלים, ויתכן גם על אבטיחים שמתבשלים בשדות מהשמש היוקדת.

בנוסף, קיים חשש ממחסור בחלק מהפירות, ואולי אף בירקות, החל מעוד שבועיים-שלושה.

נכון לעכשיו, לפי הסקירה ב-ynet, מחירן של עגבניות נע בין 4.90 ל-12.90 שקלים לק"ג, מלפפונים 3.90-7.90 שקלים לק"ג, פלפלים 9.90-17.90 שקלים לק"ג ומחירו של קישוא הוא 5.90 עד 11.90 שקלים לקילו.

תינוק תקלת חשמל, בתוך השדות (צילום: דוברות חברת החשמל)

"מחירי הירקות היו אמורים לרדת, ועכשיו הודיעו על התייקרות", ניסה קמעונאי להסביר, בשיחה ל'ידיעות' ו-ynet. "גם בפירות יש בעיה: החום כבר גורם למחסור בנקטרינות. שסק ומשמש כבר התייקרו. מצד שני, אפרסק הוזל כי הוא נשר מהר יותר, החום פירק אותו. גם דובדבנים הוזלו".

מגדל אבוקדו מנירים שבעוטף עזה, בשם בר חפץ, טען מנגד כי מחירי אבוקדו - לדוגמה - יעלו בלי קשר לחמסין, כיוון שמדובר בסוף עונה, אך הרגיע כי בחודש אוגוסט המחירים יירדו בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר