פרסום ראשון

האדמו"ר מגור סיכל את המזימה: יעקב ליצמן יישאר בכנסת

שר הבריאות יעקב ליצמן - שהיה אמור להתפטר מחברותו בכנסת במסגרת החוק הנורבגי - לא יעשה זאת, בשל הוראת הרבי מגור לנציגו אליהו חסיד. כמו כן, הוא לא יתפטר - אף לא לטובת 'דגל' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

החוק הנורבגי אותו תנסה הקואליציה להעביר בזמן הקרוב, מעסיק לא מעט את חברי יהדות התורה. כעת, נודע ל'כיכר השבת' כי שר הבריאות יעקב ליצמן שהיה אמור להתפטר מחברותו כח"כ במסגרת החוק הנורבגי, לא יתפטר בשל מה שמסתמן כי נציג הסיעה המרכזית אליהו חסיד לא יגיע לכנסת בשלב זה.

מוקדם יותר השבוע דווח ב'כיכר השבת' כי בסיעה המרכזית ישנה דרישה כי שר השיכון יעקב ליצמן יתפטר מתפקידו במסגרת החוק הנורבגי לטובת כניסתו של אליהו חסיד המשובץ במקום התשיעי ביהדות התורה ונמנה אף הוא על הסיעה המרכזית.

כעת אומרים מקורבים לחסיד ל'כיכר השבת' כי הוא יגיע לכנסת בשלב זה. הם מסבירים: "אליהו חסיד נועד לפוליטיקה במקומו של יעקב ליצמן, אבל לא על מנת לכהן כהונה של חצי קדנציה לצידו"

ל'כיכר השבת' נודע כי כ"ק האדמו"ר מגור נתן אישור לחסיד שבא לבקשת את עצתו, לא להגיע בשלב זה לכנסת כל עוד ליצמן נמצא בתפקיד. חסיד ימשיך בתפקידו כמנהל ישיבת אמרי אמת.

שר הבריאות החדש לליצמן: "חטפת הרבה" (דוברות)

בכיר בסיעה המרכזית אומר ל'כיכר השבת' כי "כהונה של שניים מהסיעה המרכזית במקביל לא ריאלית ומתכון לאסון". הוא מזכיר את כהונתו של יענקל כהן לצד יעקב ליצמן: "מי שזוכר את הכהונה ההיא, מבין למה אסור נציג נוסף מהחסידות לצד ליצמן".

בינתיים, בלשכת ליצמן הבהירו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי השר לא יתפטר עבור נציג דגל התורה אליהו ברוכי המשובץ במקום העשירי. לדבריהם, אילו חסיד היה רוצה להיכנס לכנסת השר היה מתפטר עבורו, אך לא יתפטר עבור נציג דגל התורה.

לעומת זאת בלשכת סגן השר מאיר פרוש אמרו ל'כיכר השבת' כי סגן השר צפוי להפטר עבור כניסתו של איש דגל התורה יצחק פינדרוס המשובץ במקום השמיני ברשימת יהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר