הבקשה נדחתה

השופטים לנתניהו: תגיע - כמו יתר הנאשמים

ראש הממשלה ייאלץ להתייצב ביום ראשון הקרוב מול המצלמות, בבית המשפט המחוזי בירושלים - שם יפתחו את משפטו בהקראת כתב האישום נגדו, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיעדר מפתיחת משפטו שנקבעה ליום ראשון הקרוב.

"בית המשפט רשאי לצוות על נאשם להתייצב בדיונים", נמקו השופטים. "בכל הנוגע לדיון הקראה, הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת משפטו. כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי - לא מצאנו כי יש בנימוקיו של ראש הממשלה הצדקה לחרוג מכלל זה".

על טענתם של פרקליטי נתניהו כי הגעתו לדיון כרוכה בנוכחות חמישה מאבטחים ובכך לא ניתן יהיה לשמור על הנחיות משרד הבריאות, השיב בית המשפט: "הגורמים המובטחים על נושא האבטחה יתאמו זאת מול הגורמים הרלוונטיים בבית המשפט".

באשר לדברי נתניהו כי "תרומתו תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תוכנו", כתב בית המשפט: "זו בדיוק 'התרומה' הנדרשת מהנאשם: להתייצב לדיון ולאשר את הדברים, כמו יתר הנאשמים; להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט".

"לא יהיה כלום" (ארכיון. מתוך הפייסבוק הרשמי)

בכך מצטרפים השופטים לעמדתה של פרקליטות המדינה, שהודיעה כבר אתמול כי היא מתנגדת לבקשתו של ראש הממשלה. "לא בכדי קבע בית המשפט הנכבד כי דיון ההקראה יתקיים בנוכחות הנאשמים, לצד באי כוחם", כתבו הפרקליטים ממחלקת מיסוי וכלכלה.

פרקליטי נתניהו, עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן תקפו בתגובה את הפרקליטות ואמרו: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין רק לא ביבי".

"למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט", סיימו פרקליטי ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר