משרד החקלאות:

בשל חג עיד אל פיטר: מחסור בעופות טריים

היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל החג המוסלמי, והסמיכות לחג השבועות, עלול להביא למחסור בעופות טריים ברשתות השיווק • בעופות הקפואים - לא צפוי מחסור (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד החקלאות מעדכן היום (רביעי) כי בשל חגיגת עיד אל פיטר, חג סיום חודש הרמדאן, עלול להיווצר מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק.

האספקה הסדירה המלאה אמורה להתחדש מיד לאחר חג השבועות.

במשרד החקלאות מציינים כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים.

עוד מציינים במשרד החקלאות כי חג השבועות מאופיין דווקא במאכלים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן כי הצרכן כלל לא ירגיש את המחסור.

מוקדם יותר היום דווח כי בשבוע הבא צפויים מחירי הירקות לזנק ב-30%, בשל הנזקים שהיסב מזג האוויר לגידולים החקלאיים. כך הודיעו חקלאים רבים לרשות השיווק השונות.

לפי הפרסום בעיתון ידיעות אחרונות, ההתייקרות תחול על מלפפונים, עגבניות, קישואים ופלפלים, ויתכן גם על אבטיחים שמתבשלים בשדות מהשמש היוקדת.

בים המלח מדדו היום 48 (!) מעלות (צילום: איתי אלמליח, פיקוח חופים, מועצה אזורית תמר)

בנוסף, קיים חשש ממחסור בחלק מהפירות, ואולי אף בירקות, החל מעוד שבועיים-שלושה.

"מחירי הירקות היו אמורים לרדת, ועכשיו הודיעו על התייקרות", ניסה קמעונאי להסביר, בשיחה ל'ידיעות' ו-ynet. "גם בפירות יש בעיה: החום כבר גורם למחסור בנקטרינות. שסק ומשמש כבר התייקרו. מצד שני, אפרסק הוזל כי הוא נשר מהר יותר, החום פירק אותו. גם דובדבנים הוזלו".

מגדל אבוקדו מנירים שבעוטף עזה, בשם בר חפץ, טען מנגד כי מחירי אבוקדו - לדוגמה - יעלו בלי קשר לחמסין, כיוון שמדובר בסוף עונה, אך הרגיע כי בחודש אוגוסט המחירים יירדו בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר