דחיפת העו"ד החרדי

עתירה לבג"צ נגד המשטרה: מדוע השוטרים לא מפוטרים?

לאחר שמ"מ המפכ"ל התעלם מהפניות לפטר את השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתו של עורך הדין דב פרנקל במאה שערים - הגיש עו"ד נתנאל רוזנשטיין עתירה לבג"צ בדרישה להוצאת צו (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דחיפת העו"ד על הרצפה (צילום: מצלמת אבטחה)

כחודש וחצי לאחר שעו"ד דב פרנקל, הותקף באלימות על-ידי שוטרים ברחובות מאה שערים - ללא סיבה, ולאחר שהפניות אל המפכ"ל לפיטורי השוטרים לא נענו, הגיש היום (חמישי), עו"ד נתנאל רוזנשטיין, עתירה לבג"צ בנושא.

כזכור, כפי שפרסם לראשונה 'כיכר השבת', עו"ד דב פרנקל, העובד במשרדו של הפרקליט הבכיר עו"ד בעז בן צור, צעד בליל שבת לפני כחודש וחצי מביתו לבית הוריו שב'מאה שערים', ופגש בכוחות משטרה שפשטו על השכונה כדי לאכוף את 'צו בריאות העם'. בשלב מסוים ראו אותו שוטרי מג"ב, וזרקו אותו לפתע על הכביש בעוצמה רבה, למרות שלא עשה שום דבר.

לפני כחודש שלח עו"ד רוזנשטיין מכתב למ"מ המפכ"ל ובו הוא דורש ממנו לנצל את סמכותו ולפטר את השוטרים, שאין כל ספק שהכו לחינם יהודי חרדי - רק בשל חזותו; "אין כל ספק שבעולם כי אילו חזותו של פרנקל הייתה כשל אזרח שאיננו חרדי לא הייתה מופעלת כנגדו אלימות חמורה כמתועד", כתב העו"ד.

בעתירה שהגיש, מסביר רוזנשטיין, כי השעיית השוטרים מהמשטרה היא מכורח המציאות, ואף ציטט את דבריו של השר לביטחון הפנים על החובה הזו.

"מאז פניית העותר למפכ"ל ועד היום שוחח העותר כמה וכמה פעמים בטלפון עם לשכת המפכ"ל ועם לשכת היועמ"ש של משטרת ישראל, בתחילה כדי לקבל ולו "אישור קבלה" לפנייתו (שהתקבל לבסוף רק לאחר שיחות טלפון עם לשכת המפכ"ל ורק ביום 30.4.2020)", הוא כותב בעתירה, "וכן בבקשה לקבל מענה ענייני לפנייתו".

עו"ד רוזנשטיין מתאר בעתירה את פניותיו החוזרות ונשנות שלא זכו למענה, עד שלבסוף נענה בלאקוניות כי "הפנייה תיענה בהקדם".

"למחרת", ממשיך רוזנשטיין לתאר, "ביום 11.5.2020 ,התקבל אצל העותר בפקס, מכתב מאת אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, כשהוא מתוארך רטרואקטיבית ליום 30.4.2020 שעיקרו – סירוב ליתן מענה לגופו של עניין בשל נימוק שגוי ושאינו ממין העניין כביכול העותר אינו בעל מעמד לקבל תשובות ענייניות בקשר עם תלונתו.

"ניסיונותיו של העותר לטלפן למספר הטלפון שהתנוסס בראש מכתב אגף משאבי אנוש, על מנת לשוחח עימם ולהעמידם על טעותם, כאשר הניסיון האחרון בוצע ביום 18.5.2020 עלו בתוהו".

בעקבות כך מבקש עו"ד רוזנשטיין בעתירתו מבית המשפט, "להוציא מלפניו צווים על תנאי כדלהלן: - צו על תנאי המופנה למפכ"ל המורה לו להתייצב וליתן טעם מדוע לא יפטר את השוטרים; - לחילופין, צו על תנאי המופנה למפכ"ל המורה לו להתייצב וליתן טעם מדוע לא ישעה את השוטרים - לחילופי חילופין, כל צו שבית המשפט הנכבד יראה לנכון ליתן בנסיבות העניין".

עוד הוא דורש, כי "בד בבד עם עתירה זו מוגשת בקשה לצירוף ראיה באמצעי אלקטרוני את הסרטונים שפורסמו".

ממשטרת ישראל נמסר: "העתירה התקבלה במשטרה היום (21.05) ואנו נשיב לה בבימ"ש באמצעות הפרקליטות כמקובל ולא באמצעות כלי התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר