"המוח לוחץ גז על הרגש"

מחקר: שינה לקויה עשויה להגביר חרדה וסטרס

אם הקורונה פגמה לכם בשעות השינה או התינוק מעיר אתכם מוקדם מדי, ישנם סיכויים טובים שתחוו לחץ וחרדה מוגברים בשעות היום, כך חושף מחקר חדש (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
שינה לקויה זה מתכון לחרדה (צילום: shutterstock)

שינה איכותית וטובה משפיעה על הבריאות שלנו בלא מעט תחומים, כך קובעים מחקרים שרק הולכים ומתרבים. בנוסף, אותם מחקרים מוכיחים גם את הצד הפחות יפה של המטבע: התוצאות השליליות של מחסור בשינה.

במחקר חדש שנערך באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, הצליחו החוקרים למצוא קשר ישיר בין שינה לקויה למצב נפשי ירוד והעלאת רמות הלחץ בגוף בשליש.

במסגרת המחקר בו השתתפו 330 נבדקים בני 18-50, נמדדו גלי המוח של המשתתפים תוך כדי שצפו בסרטונים מעוררי רגש. הבדיקה הראשונה נעשתה לאחר שנהנו משינה טובה והבדיקה השנייה, לאחר לילה נטול שינה.

לאחר שתי הבדיקות, מילאו המשתתפים שאלון להערכת רמת הסטרס שנקרא "הערכת חרדה מצבית ותכונתית".

החוקרים הגיעו למסקנה כי חוסר בשינה גורם לקליפת המוח הקדם-מצחית לא לעבוד כרגיל ואילו מרכזי הרגש במוח עובדים באחוזים גבוהים יותר מהרגיל. את המצב הזה השווה אחד החוקרים הבכירים לסיטואציה בה המוח לוחץ חזק על דוושת הרגש, אך הברקסים לא חזקים מספיק כדי להאט אותו.

תוצאות המחקר הראו כי שינה עמוקה וטובה מארגנת מחדש את הקשרים במוח שלנו וכך מפחיתה את רמות החרדה, ושינה לקויה מביאה לתוצאה הפוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר