בפגישה צבאית

בצפון קוריאה הכריזו על הגברת ההרתעה הגרעינית

המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, נפגש עם צמרת צבאו לפגישה ייחודית בה הוכרז - מבלי לפרט יותר מידי, על צעדים חדשים להגברת ההרתעה הגרעינית של צפון קוריאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בפגישה (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית - KCNA)

לאחר שנעלם לכמה שבועות ועורר גל של שמועות בעולם עד להופעתו המחודשת, הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און קיים פגישה עם בכירי צבאו כדי "לדון בדרכים חדשות לחזק את יכולות הגרעין של המדינה", כלשון ההודעה של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית.

עוד נמסר, כי בישיבה הוצגו דרכים "להעלאת הכוננות של הכוחות המזוינים האסטרטגיים ולהגברת ההרתעה הגרעינית של המדינה", אם כי לא פורט מה המשמעות המעשית של הדברים.

בהודעה נמסר כי הוחלט על "צעדים חיוניים" כדי "להגביר משמעותית את כוח האש של הנשק הארטילרי של הצבא". הפגישה, שהתאריך שלה לא נמסר בדיווח, התקיימה על פי סוכנות הידיעות הקוריאנית בימים האחרונים, ואם אכן כך, זוהי הופעתו הפומבית הראשונה של קים מזה כשלושה שבועות.

כזכור, הפעם האחרונה שבה דיווחה התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה כי קים הופיע בציבור הייתה בחנוכת מפעל ב-1 במאי, הופעה ששמה קץ לשלושה שבועות שבהם לא פורסמו תמונות וסרטונים שלו בכלי התקשורת הרשמיים של המשטר – היעדרות שהולידה בשעתו דיווחים והשערות שלפיהם חלה או מת.

בסך הכול, מאז תחילת אפריל הופיע קים ג'ונג און בציבור חמש פעמים בלבד, בהשוואה ל-27 פעמים בתקופה המקבילה אשתקד וההערכות הן שמצב בריאותו רופף ולא מאפשר לו את ההופעות הפומביות מבלי שהדבר ייראה בצורה חיצונית.

הערכה נוספת, היא שקים צמצם את מפגשיו הציבוריים בשל החשש מנגיף הקורונה שבאופן רשמי לא הגיע כלל לצפון קוריאה אך ההערכות הן שהמשטר מסתיר מפני העולם את המצב האמיתי במדינה.

כזכור, ניסה הנשיא טרמאפ בשנתיים האחרונות להביא לפירוקה של צפון קוריאה מגרעין באמצעות שיחות ישירות עם קים ג'ונג און, אך בינתיים ללא התקדמות ממשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר