השער המטלטל

כמעט מאה אלף מתו מנגיף קורונה בארה"ב

הנגיף הקטלני ממשיך להכות בעוצמה בארה"ב. במהלך סוף השבוע נוספו 1100 קרבנות לרשימת המתים במגיפה בה נדבקו עד כה באופן רשמי 1.6 מיליון בני אדם (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מניין קורבנות נגיף ה'קורונה' בארצות הברית עלה במהלך סוף השבוע ביותר מ-1,100 בני אדם. על פי נתונים שפרסמו אמש (מוצאי שבת) רשויות הבריאות האמריקאיות עולה כי מפרוץ המגפה מתו מהנגיף בארה"ב יותר מ-97 אלף בני אדם.

גם מספר הנדבקים במדינה גבוה מאד, מאז החלה המגפה אובחנו בארצות הברית 1.6 מיליון נשאים של הנגיף הקטלני וההערכות הן שכמות גדולה פי כמה נדבקה בנגיף אך לא נבדקה.

הנגיף הכה קשות בחברה האמריקאית מה שהביא לצעד הלא שגרתי בעליל של עיתון הניו יורק טיימס שהקדיש את כל עמוד השער של מהדורת יום ראשון של העיתון לקורבנות הקורונה בארצות הברית. השמות של אלף מהם, ולצידם תיאור קצר מתוך ההספדים שנכתבו עבורם, ממלאים שש עמודות תחת הכותרת "מניין המתים בארצות הברית מתקרב ל-100 אלף, אובדן בלתי נתפס".

הקורונה ממשיכה להשתולל גם בדרום אמריקה. מספר חולי הקורונה המאומתים בברזיל הגיע ל-347,398. גם מניין המתים מקורונה בברזיל ממשיך לעלות, אתמול מתו במדינה מהנגיף 965 חולים. מתחילת המגפה מתו במדינה יותר מ-22 אלף בני אדם.

המומחים מעריכים, כי המספר האמיתי של המתים מקורונה בברזיל גבוה בהרבה מהמספר המדווח, בגלל המחסור החמור שם בבדיקות והכאוס ששולט במיוחד באזורים העניים במדינה.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, מתמודד עם ביקורת קשה מבית בשל התנהלותו עד כה במשבר. הוא התנגד בתחילה לריחוק החברתי ועודד שימוש בתרופות שיעילותן לא אומתה. עד כה החליף הנשיא שני שרי בריאות בזה אחר זה, בניסיון להוריד את הביקורת ממנו.

גם במקסיקו המצב מחמיר, הרשויות במקסיקו הודיעו כי 3,329 חולי קורונה מאומתים התגלו ביממה האחרונה, ו-190 בני אדם מתו מהנגיף. בסך הכל התגלו במדינה 65,856 חולים מאומתים ו-7,179 מתו מהקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר