מיוחד למגזר

המקפצה לעולם התעסוקה: תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב

מיוחד לבוגרי ולבוגרות החינוך החרדי: לימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, המוסד האקדמי הנחשב בישראל, בהתאמה לחרדים. תנאים מעולים למתקבלים לתוכנית, ולאור הקורונה: קבלה ללא פסיכומטרי למגוון מסלולי לימוד (לימודים, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בימים אלה נפתחת ההרשמה לתוכנית "מובילים", תוכנית לימוד יוקרתית, המיועדת לחרדים ולבוגרי ולבוגרות החינוך החרדי, המבקשים להתחיל בלימודים אקדמיים, ופותחת להם שער ללימודים במוסד האקדמי הנחשב בישראל – אוניברסיטת תל אביב, על מגוון מסלולי הלימוד באוניברסיטה.

לאור משבר הקורונה, אף הוחלט על הקלות מיוחדות וחד פעמיות בתנאי הקבלה, והנרשמים לתוכנית לא יחויבו בבחינה פסיכומטרית כתנאי סף לקבלה בחלק ממסלולי הלימוד. מדובר, כמובן, בהקלה משמעותית במיוחד, שתינתן אך ורק בחודש הקרוב.

תוכנית "מובילים" לבוגרי החינוך החרדיקיימת כבר מ-2016. היא התחילה כתוכנית ניסיונית בפקולטה למשפטים וכיום היא נמצאת כמעט בכל הפקולטות באוניברסיטה, בתמיכת הנהלת אוניברסיטת תל אביב.

"מטרת התוכנית היא לשלב חרדים וחרדיות אצלנו באוניברסיטה בכל תכניות הלימוד שלנו, כדי שהסטודנטים ייצאו עם תעודה בעלת ערך משמעותי בשוק העבודה. אין ספק שאוניברסיטת תל אביב היא אחת האוניברסיטאות הנחשבות בעולם, ומעסיקים משחרים לפתחנו כדי לקטוף את הבוגרים שלנו", מסבירה גליה גבעולי, המנהלת את תוכנית "מובילים".

גבעולי: "אני עצמי למדתי בפקולטה למשפטים וראיתי שאין שם חרדים בכלל. אז יזמתי והקמתי את התוכנית באוניברסיטה, יחד עם הנהלת הפקולטה למשפטים, כשהמטרה היא לראות עוד חרדים באוניברסיטה ושיהיה אפשר להחליף מגוון של דעות. זה מעשיר גם את הסטודנטים שלנו וגם את אנשי הסגל שלנו. זו בעצם אפשרות נדירה להפגיש בין גווני האוכלוסייה השונים. זה הרי כמעט ולא קורה בתיכון או בצבא, שכל המגזרים נפגשים יחד".

עשרות בוגרי התוכנית כבר ממלאים תפקידים משמעותיים במשק ורבים מאד כבר נרשמו לתוכנית לסמסטר הבא.

המיוחד בתוכנית "מובילים", מסבירים ראשי התוכנית, היא שאין בה נשירה בכלל, בניגוד לתוכניות לימוד אחרות המיועדות לחרדים. "זה נובע מסינון קפדני של המועמדים שאנחנו לוקחים אלינו", מסבירה גבעולי. "אנחנו שומרים על רמה גבוהה מאד".

לאלה מהנרשמים שמתקבלים מחכה מעטפת מותאמת עבורם, הכוללת תמיכה לימודית פרטנית וגם תמיכה רגשית וחברתית לאורך התוכנית. במסגרת התוכנית מתקיימים ערבים חברתיים וסדנאות לקידום ועוד תוכניות לשילוב התלמידים בשוק העבודה.

לאחרונה, למשל, הוזמנו תלמידי התוכנית לפגישה עם משרד עורכי דין גדול, שם למדו כיצד לכתוב קורות חיים, איך להוציא מעצמך את המיטב בראיונות עבודה ועוד.

"המטרה היא לשלב את הסטודנטים בצורה הטובה ביותר בשוק התעסוקה", מסבירים בהנהלת התוכנית.

זו הזדמנות חד פעמית שלא תחזור, לאור משבר הקורונה, להתקבל לתוכנית היוקרתית באוניברסיטת תל אביב!

לפרטים נוספים ולהרשמה - כנסו >>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר