התרגשות בקהילה

קברו של הש"ך בצ'כיה ישופץ בכמיליון אירו

מי שנחשב לאחד מגדולי האחרונים, הרב שבתי הכהן - בעל הש"ך, היה קבור עד היום בקבר מוזנח ועלוב. בשבוע האחרון, החליטה הממשלה בשיתוף הקהילה לבצע שיפוץ בקבר (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קבר הש"ך ודמות דיוקנו (צילום: שאר בשרו, הרב משה פרידמן)

מי שנחשב לאחד מגדולי האחרונים, הרב שבתי הכהן - בעל ה'שפתי כהן' (הש"ך), היה קבור עד היום בקבר מוזנח ועלוב. בשבוע האחרון, החליטה הממשלה בשיתוף הקהילה לבצע שיפוץ בקבר.

הש"ך נפטר לפני קרוב ל-400 שנה בעיירה הולשוב שבצ'כיה, שם כיהן כרב תקופה קצרה לפני פטירתו.

הקהילה היהודית בברנו שבצ'כיה, הסמוכה לעיירה הולשוב, החליטה לרתום את בני הקהילה ואת הממשלה ולבצע שיפוץ מסיבי בקברו של אחד מגדולי הפוסקים במאות השנים האחרונות.

את קברו של הש"ך, פוקדים מאות ואלפי יהודים כל שנה, בעיקר כאלו המזדמנים לנפוש בעיר פראג הסמוכה - אך המתפללים נתקלים בקבר מוזנח ללא שום תנאים בסיסיים.

אחד מיהודי הקהילה בפראג מספר ל'כיכר השבת': "הממשלה נרתמה לעזור ולסייע בשיפוץ הקרוב, לא בגלל נדיבותה או אהבת היהודים שבה, אלא נטו בגלל שיקול כלכלי, הממשלה הבינה שזה ידחוף את התיירות המקומית עוד צעד קדימה - בדומה למה שקורה בהונגריה עם קברו של ר' שעילה מקרעסטיר".

"לכן", מוסיף אותו יהודי, "הממשלה החליטה להשקיע סכום הקרוב למיליון אירו, לרצף את בית הקברות, לבנות מבנה שירותים חדש ולהחליף את כל השערים - או בקיצור לגרום למקום להראות סימפטי".

רבני צרפת ורוסיה עלו למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן להתייעץ על קברים באירופה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר