דיון סוער. צפו

פרסום ראשון: כנקמה בש"ס - כרמל שאמה מאיים בפירוק המועצה הדתית ברמת גן

במהלך דיון סוער בעיריית רמת גן, חשף ראש העיר כרמל שאמה את תכניתו לפרק את המועצה הדתית, במידה ותימשך ההתעקשות לבחור רב ראשי חדש • וגם: התגובה 'האשכנזית' של נציג ש"ס. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיון הסוער, אמש (צילום: עיריית רמת גן בפייסבוק. תמונה ראשית: Moshe Shai, FLASH90 / כיכר השבת)

פרסום ראשון: ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן איים אמש (ראשון) לפרק את המועצה הדתית בעיר, והכריז: "לא תהיה כאן תפירת ג'ובים". מנגד, ניצבים המשרד לשירותי דת וסיעת ש"ס המקומית, שמנסים לנהל נגדו קרב בנושא זה.

כזכור, ראש העיר ידע לא מעט מלחמות בשנה האחרונה, אך כעת מתברר כי הוא לא נרתע מפתיחת חזית חדשה. 'כיכר השבת' עם כל הפרטים ומאחורי הקלעים של הקרב המסעיר את המערכת הרבנית והפוליטית ברמת גן.

שורשיו של המהלך הנוכחי נזרעו לפני כשלוש שנים, כאשר רב העיר רבי יעקב אריאל הגיע לגבורות ופרש מתפקידו. מי שמילא מאז את מקומו במשרה הרמה, הוא הרב אהרון כ"ץ, הנמנה על הציבור הדתי לאומי, וכחלק מכך קיבל סמכות לחתום על תעודות כשרות ונישואין.

לפני מספר שבועות הודיעה כזכור מועצת הרבנות הראשית לרב כ"ץ, כי מאחר והוא עבר את גיל 70 - גיל פרישה - הרי שניטלות ממנו הסמכויות שניתנו לו.

מאותו רגע, נתקלים במשרד לשירותי דת במאבק איתנים, אותו מנהל ראש העיר כרמל שאמה, שהחליט להתייצב לצד הרב כ"ץ, בשל מה שהוא מכנה "הדחה מתפקיד".

במשרד מנגד מינו בינתיים, על פי החוק והנוהל הקיים, 'קצין דת' שיופקד על נושאי הכשרות ותעודות הנישואין: הרב חן סידה, המכהן כרב יישוב הסמוך לרמת גן.

אלא שכרמל שאמה הודיע כי "לא יקום ולא יהיה", ובישיבת מועצת העיר שנערכה אמש הוא הצהיר: "המעשה שנעשה לכבוד הרב כץ, הוא מעשה שלא ייעשה, וגם לא נכון - אחרי מה שתרם לעיר הזאת בהתנדבות מלאה".

"אנחנו לא הולכים לוותר בנושא הזה", איים ראש העיר: "פירוק המועצה הדתית מונח על השולחן. המינוי של כבוד הרב הוא כעובד עירייה. פירוק המועצה הדתית עולה כסף, זה לא תענוג גדול, אבל לא נאבד את העצמאות וההגינות שלנו".

נציג ש"ס בעירייה, סגן ראש העיר מנחם דוד, ניסה למחות בשאמה ואמר: "זה 'צווי דינים'... לא צריך לקשר את הדברים".

אך שאמה התעקש: "אם הרב לא יחזור לתפקידו, נתנתק מהממשלה ונפתח דרך עצמאית. אנחנו נחליט על שירותי הדת. אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע. יש פה מהלך כוחני, שנגיב אליו בפעמיים כוח. אם אנשים לא מבינים שזה מעשה שלא ייעשה, לא נעבור לסדר היום".

"מתחילים לעשות לנו פה תפירת ג'ובים ברמת גן; זה לא יהיה", סיים ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

כעת, ככל שזה תלוי בשאמה, הרב כ"ץ אמור לקבל מהעירייה סמכויות לכהן כרב עיר, כולל מימון מלא, זאת למרות שהמשרד לשירותי דת מתנגד למינוי של רב שעבר את גיל הפרישה.

יצוין, כי ממסמכים שהגיעו ל'כיכר השבת' נראה, כי כבר לפני זמן רב היה צריך הרב כ"ץ לסיים את תפקידו: במשך חודשים ארוכים נשלחו מכתבים בענין על ידי היועץ המשפטי של משרד הדתות, עם דרישה למנות 'קצין דת' במקומו של הרב שהגיע לגיל פרישה.

אחד ממסמכי ההתרעה (סריקה)

ברבנות הראשית מגיבים לטענותיו של ראש העיר: "הרב אהרון כץ שימש ממלא מקום זמני, לעניין רישום נישואין ברמת גן, במקומו של הרב יעקב אריאל ששימש כרב העיר עד לפני שנתיים. הרב כץ יצא אף הוא לגמלאות לפני כשנה, ובהתאם לכך הורתה הלשכה המשפטית ברבנות והגורמים המוסמכים במשרד לשירותי דת כבר לפני כחצי שנה, כי על מועצת הרבנות הראשית למנות מיידית רב המוסמך לחתום על תעודות, והודיעה כי המצב הקיים הוא בניגוד לחוק. כיום, לאחר עיכוב של חצי שנה כאמור, יושמה ההנחיה, ומונה רב מחליף זמני לחתימה על תעודות נישואין, עד למינוי ובחירת רב עיר קבוע".

צפו בדיון הסוער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר