"מסית בגלוי"

לפיד תוקף את נתניהו: מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים

יו"ר יש עתיד תקף את ראש הממשלה, על רקע נאומו לפני פתיחת משפטו: "זו הזיה פארנואידית" • בהמשך פנה לשותפיו לשעבר, השרים בני גנץ וגבי אשכנזי, ותקף גם אותם על רקע שתיקתם (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד הצהריים (שני), תקף יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת שותפיו לשעבר, השרים בני גנץ וגבי אשכנזי.

"ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית. זה ייגמר באלימות. הוא יודע שזה ייגמר באלימות. לא אכפת לו".

לדברי לפיד, "ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים - שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עתונאים, פוליטיקאים – שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק. זו הזיה פארנואידית. מי שמסוגל להגיד דברים כאלה מול מיקרופון, מול מצלמה, לא כשיר להיות ראש ממשלה".

"ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים – אסור שהוא ימשיך בתפקידו".

לפיד הוסיף, "כן - היה אתמול נסיון הפיכה. מי שהוביל אותו זה נתניהו. ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו".

"הביא איתו לבית המשפט את השרים הממונים על אכיפת החוק. את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים. נתניהו הפך לאדם חסר מעצורים. איבד את הברקסים".

בהמשך התייחס לשותפיו לשעבר: "גנץ ואשכנזי לעומתו בחרו אתמול בזכות השתיקה. אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לדבר עליו ברכות, בקול חלש ככל האפשר".

"לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: "לא נקבל התקפה על שלטון החוק". יש התקפה על שלטון החוק! התקפה איומה, אלימה, חזיתית. מה אתם מתכוננים לעשות בעניין? האם יש איזשהו עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?".

לסיום הוסיף כי "מדינת ישראל כולה צריכה להתייצב מול נתניהו ולהגיד לו, "עד כאן!" לא ניתן לך לגרור אותנו למטה אתך ביחד. לא ניתן לך לפרק את כל המערכות החיוניות של המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר