עם קנס כספי

החרדי הורשע על סמים; וקיבל עסקת טיעון

בחור חרדי מירושלים, הסכים היום, לחתום על עסקת הטיעון לאחר שהורשע בסחר בסמים קשים. הנאשם קיבל שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בגובה 10 אלף שקל (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחור חרדי מירושלים, הסכים היום (שני), לחתום על עסקת הטיעון לאחר שהואשם בסחר בסמים קשים. הנאשם קיבל שלושה חודשי מאסר וקנס כספי בגובה 10 אלף שקל.

מדובר על בחור חרדי, אשר הבריחו לישראל סמים קשים בשווי של עשרות אלפי שקלים, ע"י ככל הנראה ספק חרדי מאוקראינה - שהוא היה בלדר הסמים שלו.

השופט אברהם רובין, מבית המשפט 'המחוזי' בירושלים הרשיע את הנאשמים על סמך הודאתם, והחליט לתת להם לחתום על עסקת הטיעון.

בכתב האישום מתואר, כי היה בלדר שביקש מהנאשם להעביר "פעם נוספת" מזוודה בעלת דופן כפולה מלאה בסמים קשים מאוקראינה לישראל - בתמורה ל-20,000 אלף שהנאשם יקבל.

עוד נכתב בכתב האישום: "הנאשם 2 הסכים להצעה. סמוך לאחר מכן קיבל הנאשם כרטיס טיסה לאוקראינה, ובהמשך לכך, הוא טס לאוקראינה. באוקראינה פגש הנאשם את הבלדר שהפגיש אותו עם אדם נוסף, שזהותו איננה ידועה למאשימה, אשר מסר לידי הנאשם מזוודה בעלת דופן כפולה בה הוחבא סם מסוג קוקאין במשקל של 2.78903 ק"ג. ביום 18.6.3 נחת הנאשם בנמל תעופה בן גוריון ונסע לירושלים לבית מלון".

"בשלב זה", מתואר בכתב האישום, " שוחח הנאשם עם הבלדר, ועדכן אותו על נחיתתו וביקש ממנו להגיע לירושלים על מנת לוודא שגיע למלון וכי הוא נמצא שם לבדו. הנאשם הגיע לקרבת המלון, לאחר מכן, יצר הנאשם קשר עם שליח והורה לו להגיע לירושלים על מנת לאסוף את המזוודה, ולהוביל אותה לבני-ברק, שם ישאיר אותה בסמוך לבניין איחוד והצלה שבעיר, כל זאת תמורת 250 שקל".

"בד בבד עם הגעת השליח לבניין, השאיר עבורו הנאשם 250 שקל במקום שסוכם עם השליח מראש, ומיד לאחר מכן נכנס הנאשם לבניין איחוד והצלה, שם הוא תצפת מהחלון על שמעון, והנחה אותו היכן בדיוק להניח את המזוודה. הנאשם גם תצפת על השליח כשזה הניח את המזוודה".

לפי המקרה, החליט השופט, אשר לנסיבות הקשורות בביצוע העבירה – כי סוג הסם וכמותו מקנים לעבירה חומרה רבה. יחד עם זאת במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי הנאשם לא היה מודע לסוג הסם ולכמותו. אכן עצימת עיניים בנסיבות כאלה די בה כדי לבסס את הרשעתו של הנאשם בעבירה שיוחסה לו. עם זאת יש לתת משקל מסוים, לא רב, לקולא לעובדה שמדובר בעצימת עיניים ולא בידיעה.

לכן, החליט השופט אברהם רובין להטיל על החרדי מאסר בפועל לתקופה החופפת את תקופת מעצרו - שזה שלושה חודשים. נוסף על כך עוד 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות.

'מכור' לשעבר מדבר

עבודות השירות יבוצעו כאמור בחוות דעת הממונה על עבודות השירות, במסגרת "הבית על הגבעה" ברח' הזיתים 69 גבעת שמואל, זאת למשך 5 ימים בשבוע ועל-פי טווח השעות המתאפשר בחוק העונשין.

5 חודשי מאסר על תנאי, אותם ירצה הנאשם בפועל אם בתוך 3 שנים מהיום הוא יעבור עבירת סמים, למעט עבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית. ד. קנס בסכום של 000,10 .₪ כאמור בהסדר הטיעון, הקנס ישולם מתוך הרכוש שנתפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר