תהליכי ההסגרה יחלו

נקבע: המורה לשעבר מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין

השופטת חנה מרים לומפ שמה ככל הנראה סוף לניסיונות ההתחמקות של לייפר מהסגרה לאוסטרליה, בחשד ל-74 מקרים של תקיפה חמורה, בטענה כי אינה כשירה נפשית (חוק)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בני משפחתה של לייפר, היום (צילום: חיים גולדברג. תמונת ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט קובע היום (שלישי), כי מלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה לצורך העמדתה לדין בחשד לביצוע מעשים חמורים נגד תלמידותיה, כשירה לעמוד לדין.

בעקבות החלטה זו, של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, יתחדש הליך ההסגרה של לייפר לאוסטרליה, שש שנים לאחר שהחל.

חנה מרים לומפ, השופטת, קבעה כי לייפר ''מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה, והיא כשירה לעמוד לדין. על כן, אני מורה על חידוש הליך ההסגרה בעניינה''.

"נשמעו לפניי פסיכיאטרים מנוסים וותיקים", נכתב בנימוקי ההכרעה, "ביניהם מי שסלל את הדרך בתחום זה בישראל, פרופ' טיאנו, וכן מומחים נוספים בעלי שם עולמי. בנוסף, שמעתי פסיכיאטרים בכירים בשירות הציבורי בישראל, רובם ככולם פעלו על פי מיטב שיקול דעתם המקצועי, ועשו את תפקידם נאמנה".

בית המשפט הוסיף: ''ברם, כפי שציינתי, בסופו של דבר מוטל על כתפי בית המשפט להכריע בשאלה הסבוכה שעמדה לפניו וכך נעשה. אין לפני בית המשפט אלא את שעיניו רואות, ולאחר שכל המומחים נחקרו לפניי בחקירות שתי וערב במשך שעות ארוכות, התקבלה תמונה שלימה וברורה שהביאה למתן החלטתי זו. מטבע הדברים מהלכים אלה הובילו להתמשכות ההליך''.

בעקבות ההחלטה, מסרו עו"ד מתן עקיבא ואביטל ריבנר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד בהליכי הסגרה. עוד נקבע שמלכה לייפר התחזתה לסובלת ממחלת נפש על מנת לחמוק מהליך ההסגרה. משניתנה החלטה זו, נסללה הדרך לדיון בעתירת ההסגרה לגופה באופן ממוקד, זריז ויעיל".

כזכור, לייפר, אוסטרלית בעלת דרכון ישראלי, מואשמת ב-74 סעיפים של מעשי תקיפה נגד שלוש אחיות ממשפחות חרדיות במדינה.

הניסיונות למנוע את הסגרתה, סיבכו גם את שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן בהמלצה לכתב אישום בחשד שלחץ על פסיכיאטרים לקבוע כי אינה יכולה לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר