הכנה ל'מתן תורה'

הגר"ג אדלשטיין: "בזמן הזה - לימוד התורה הוא כמו אוויר"

בצל הוראתו לפתוח מחדש את ישיבת פוניבז', ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מסר שיחת הכנה לחג 'מתן תורה': "כמו אוויר שצריך בכל מקום - כך גם לימוד התורה" • צפו בשידור חוזר (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בסיון תש"פ | 26.05.20
(צילום: שיא לייב)

לקראת חג 'מתן תורה' ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין מסר הערב (שלישי) שיחת הכנה מיוחדת ובה הוא התייחס לבחורי הישיבות - הן אלו שכבר חזרו לישיבה והן אלו שעדיין לא. השיחה הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

שיחת ראש הישיבה בשידור חוזר

בדבריו, אמר ראש הישיבה כי "בזמן כזה, חשוב ביותר לימוד התורה, וזה כמו אוויר שצריך בכל מקום - כך גם לימוד התורה".

הגר"ג הוסיף ואמר כי "לימוד התורה שהיה בדיבוק חברים, בגלל המחלה לא היה אפשר לקיים, אבל חברותות בטלפון, עם הרבנים בטלפון, יש כאלו שהתחזקו מזה המון.

"גם עכשיו עדיין זה לא בשלמות כמו שהיה פעם, לומדים בקבוצות קטנות עם קשיים. אי"ה נזכה שיהיה אפשרות ללמוד כמו פעם, חדש ימינו כקדם, וצריך להיזהר עדיין בכללים - ונזכה לחדש ימינו כקדם".

השיחה השבוע התקיימה לאחר מספר שבועות בהן לא נמסרה שיחתו של ראש הישיבה, כאשר בשיחה האחרונה, לפני שלושה שבועות, התייחס ראש הישיבה בהרחבה לסיבה בגינה התפרצה ה'קורונה' בארץ ישראל ומדוע הציבור החרדי נפגע ממנה יותר מכל ציבור אחר.

"צריך להבין משהו", אמר אז ראש הישיבה, "בארץ ובכל העולם יש חרדים שמתו מהמגיפה יותר מכולם. החזון איש אומר שמי שאינו חרדי, כשחוטאים זה שוגג, חרדי שחוטא זה מזיד. מידת הדין פוגעת יותר בחרדים".

הגר"ג: "מידת הדין פוגעת יותר בחרדים"

הערב, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', הורה ראש הישיבה על פתיחתה המחודשת של ישיבת פוניבז', אך בצורה חלקית. עבור הלומדים ולקראת חג מתן תורה יפתח היכל 'אוהל קדושים' המונה מאות מקומות.

לקראת חג השבועות ייפתח ההיכל לתפילות וסדרי לימוד לבני הישיבה, כאשר בית המדרש והאולמות יסודרו בחלוקה למתחמים והשהות תהיה תוך שמירת כללי הזהירות. במודעה טעם הישיבה נמסר כי בחורים המעוניינים בכך, יכולים להגיע לישיבה ליום טוב שבועות ושבת הקרובה אך עליהם להתארח אצל בני משפחה ללינה וסעודות, שכן בשלב זה חדרי הפנימייה יהיו סגורים.

בתקנון החדש נכתב כי חל איסור מוחלט וחשש סכנה להביא אוכל ולעורך סעודות יום טוב בכל מתחם הישיבה ואין בזה הוראת היתר בשום מקום או בניין בגבעת הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר