צעד חסר תקדים

טוויטר סימנה ציוצים של טראמפ כ"יכולים להטעות"

הרשת החברתית הפופולרית 'טוויטר' סימנה שני ציוצים של נשיא ארה"ב כאלו ש"יכולים להטעות" כשהם מפנים לכתבות חדשותיות בנושא • טראמפ זעם: לא אתן לזה לקרות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

בפעם הראשונה תייגה הלילה (רביעי) הרשת החברתית טוויטר שני ציוצים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כבעלי תוכן מטעה, צעד חריג במיוחד עבור הרשת שמשמשת במקום המרכזי בו מתבטא הנשיא. בתגובה, האשים טראמפ את טוויטר בהתערבות בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב ובפגיעה בחופש הביטוי כשהוא גם מאיים כי "לא ייתן לזה לקרות".

טוויטר התמקדה בשניים מהציוצים של הנשיא טראמפ, שטענו כי הצבעה בדואר בבחירות תוביל להונאת בוחרים, והוסיפה הודעה שבה קראה למשתמשים לבדוק את העובדות בציוציו של הנשיא כשהיא גם מספקת קישור לדף עם קישורים למאמרים חדשותיים בנושא.

זמן קצר לאחר סימון הציוצים של טראמפ, כתב הנשיא בעמוד הטוויטר שלו כי החברה "מתערבת בבחירות לנשיאות 2020 וחונקת את חופש הביטוי".

הציוץ של טראמפ

טוויטר מצידה טענה, כי הצעד נועד לספק הקשר רחב יותר לדבריו של טראמפ, וכי הדבר מהווה חלק ממדיניות "המאבק במידע מוטעה". לא ברור עדיין האם החברה תחיל את העניין על כל ציוציו של הנשיא אך גם כך מדובר בהחלטה חסרת תקדים של טוויטר בה יש לטראמפ למעלה מ-80 מיליון עוקבים.

סימון הציוצים של טראמפ גרר ביקורת נוקבת מצד משתמשים רבים שראו בכך התערבות לא ראויה של הרשת החברתית לצד מתנגדיו של טראמפ שהתלהבו מהרעיון ואף טענו כי החברה צריכה לנקוט בצעדים חריפים יותר כנגד הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר