בצל 'החוק הנורבגי'

העימות ב'יהדות התורה' נמשך: מי ימונה לסגן יו"ר הכנסת?

לאחר דחייה של שבוע 'החוק הנורבגי' יעלה להצבעה במליאת הכנסת. בנתיים, ליצמן מסרב להתפטר עבור איש 'דגל', וב'יהדות התורה' נמשכת המחלוקת - מי יזכה בתפקיד 'סגן יו"ר הכנסת'? (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סיעת 'יהדות התורה' (צילום: ללא קרדיט)

לאחר דחייה של שבוע ימים, 'החוק הנורבגי' יעלה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת, בקריאה טרומית, לאחר שיעלה לוועדה המסדרת שתכין אותו לקריאה טרומית. דיוני המליאה יימשכו ככל הנראה עד שעות הערב המאוחרות.

החוק יסייע מאוד בעיקר לסיעת 'כחול לבן' שמרבית חבריה קיבלו תפקידי שרים וסגני שרים ובשל כך אינם יכולים לעסוק בעבודה הפרלמנטרית בוועדות ובמליאה. כניסתם של חברי כנסת חדשים תחזק את כוחה של המפלגה.

במסגרת החוק, שירד מסדר היום ביום רביעי שעבר זמן קצר לפני הדיון בקואליציה, 12 ח"כים חדשים צפויים להיכנס למליאה. בש"ס - אוריאל בוסו, ברוך גזאיי ויוסי טייב. בכחול לבן - יוראי להב הרצנו, עינב קאבלה, הילה שי וזאן, יעל רון בן משה ומיכל וונטש. ביהדות התורה - יצחק פינדרוס, בליכוד - אריאל קלנר ואסנת מרק.

על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' ב'כחול לבן' מנסים לשכנע את מיכל קוטלר-וונש מסיעת תל"ם ותהילה פרידמן מ'יש עתיד' לחבור ל'כחול לבן' ולעזוב את מפלגותיהן לטובת הקואליציה בה יקבלו תפקידים בכירים מיד עם כניסתן לכנסת.

החוק הנורבגי מעסיק לא מעטי את ראשי יהדות התורה. בלשכת ליצמן הבהירו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי השר לא יתפטר עבור נציג 'דגל התורה' אליהו ברוכי המשובץ במקום העשירי. לדבריהם, אילו חסיד היה רוצה להיכנס לכנסת השר היה מתפטר עבורו, אך לא יתפטר עבור נציג 'דגל התורה'.

יצחק פינדרוס מקושש קולות במהלך הבחירות (ארכיון. באדיבות המצלם)

לעומת זאת בלשכת סגן השר מאיר פרוש אמרו ל'כיכר השבת' כי סגן השר צפוי להתפטר עבור כניסתו של איש 'דגל התורה' יצחק פינדרוס המשובץ במקום השמיני ברשימת יהדות התורה.

בינתיים, נמשך העימות בתוך יהדות התורה על תפקיד סגן יו"ר הכנסת. ב'דגל התורה' אומרים כי על פי הסיכומים, יצחק פינדרוס שייכנס במסגרת החוק הנורבגי צריך לקבל את התפקיד.

"ההסכם בין 'דגל' ל'אגודה'", הם מסבירים, "מעניק ל'דגל התורה' את הזכות לבחור תפקיד ראשון. אחרי שיעקב טסלר בחר את הוועדה לפניות הציבור כעת התפקיד הבא שייך ל'דגל התורה'".

אלא שהדרישה לא עוברת בשקט מצד 'אגודת ישראל', לדבריהם, "ההסכם מחייב החזקת תפקידים בצורה שווה. דגל התורה מחזיקה בוועדת החוקה היוקרתית, וכעת היא רוצה גם את סגן יו"ר הכנסת? זו דרישה אחת יותר מדי".

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעה 10:45 יתכנסו חברי יהדות התורה בחדר הסיעה בכנסת, אז צפויים להכריע בשאלת סגן היו"ר והוועדה לפניות הציבור.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי השבוע נערכה ישיבה בלשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר בה השתתפו סגן השר אורי מקלב, וחברי הכנסת ישראל אייכלר ויעקב טסלר שם הוחלט על החלוקה בין אגודת ישראל לדגל התורה, במהלך הישיבה דרש אשר כי יצחק פינדרוס ישמש כנציג המפלגה בוועדת הפנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר