מגשרת בכירה: אלו מילות הקסם שיעזרו לסיים כל ויכוח

לפעמים אתם נקלעים לעימות והייתם שמחים שיהיה לכם בבית מתווך מקצועי. יש טריק אחד שמסייע להגיע להבנה עם הצד השני, שעובד לא רק במערכות יחסים זוגיות, אלא גם בכל דין ודברים אחר (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש לכם תקשורת טובה כזוג, אבל בואו נודה בזה - לפעמים אתם נקלעים לעימות והייתם שמחים שיהיה לכם בבית מתווך מקצועי. הספר החדש "בקשו יותר: עשר שאלות לניהול משא ומתן על כל דבר", בתרגום חופשי, מאת מומחית הגישור אלכסנדרה קרטר, הוא הדבר הגדול הבא.

הטיפ האהוב עלינו מהספר? יש ביטוי בן שתי מילים שקרטר משתמשת בו מדי יום עם בעלה. היא מכנה את הטריק "השאלה הפתוחה האולטימטיבית" והיא אוהבת להשתמש בו לא רק במערכות יחסים, אלא מציינת שהוא עובד גם עם ילדים, בעבודה ובכל סיטואציה אחרת שאולי תרצו להרגיע את העניינים עם הצד השני.

שתי מילות הקסם: ספר לי.

"אף שאלה לא מסייעת לבניית אמון, לעודד יצירתיות, להגיע להבנה ולפתרונות טובים, כמו 'ספר לי'", אומרת קרטר בספרה. בעיקרון, הכל מסתכם בשינוי הפרספקטיבה. "זה עוזר לנו לעבור מנקודת מבט של שחור-לבן (ולעתים קרובות סובייקטיבית) לגבי הסיטואציה, לדבר שמומחי משא ומתן מסוימים מכנים 'שיחת למידה', שם אנו מגדילים את הבנתנו בנושא ולא נשארים תקועים".

ברגע שאתם לא נתקעים, אתם יכולים למצוא את הדרך לסיום המחלוקת ולהגיע להבנה הדדית - או לפחות לאסוף מידע נוסף על המקום ממנו מגיע האדם האחר. למעשה, "ספר לי על עצמך" הוא הדבר הטוב (והיחיד) שאתם צריכים לומר כדי לפתוח כל ראיון או שיחה.

דרך נהדרת נוספת להשתמש בצמד מילות הקסם הללו: במקום לשאול את בן הזוג "איך היה היום שלך?", הגידו, "ספר לי על היום שלך". בדרך זו, במקום להזמין את התשובה: "בסדר" או "טוב", אתם מעודדים את בן הזוג שלכם לחלוק את כל מה שעולה על דעתו לגבי מה שקרה לו היום, בין אם זו פגישה עם הלקוח המאתגר שלו או כריך הפסטרמה המדהים שהוא אכל לארוחת הצהריים.

עכשיו, חזרו אחרינו: "ספר לי עוד על כריך הפסטרמה הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר