הפרקליטות התקפלה

הפקיר את פרץ למותה ויקבל עונש קל בלבד

הנאשם בהותרת הנערה מרים פרץ למותה, מג'ד עליאן, הודה בהסדר טיעון מקל וירצה שנתיים מאסר בלבד. משפחתה של פרץ זועמת: "אין צדק, מרים נרצחה פעמיים" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עליאן ומרים פרץ ע"ה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, ובאדיבות המשפחה)

פרקליטות מחוז ירושלים התקפלה וחתמה על הסדר טיעון מקל עם הנאשם מג'ד עליאן. כזכור, עליאן סיפק סמים לקטינה המנוחה מרים פרץ, בת למשפחה חרדית מירושלים, שפרכסה מול עיניו אך לא קיבלה את עזרתו ונפטרה. הנאשם מאג׳ד עלייאן הודה והורשע במסגרת הסדר בעבירת הדחת קטינה לסמים מסוכנים והחזקה ושימוש בסמים, העבירות אשר יוחסו לו מלכתחילה.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המנוחה הגיע לדיון וטען בפני השופט מנטקביץ, כי המשפחה מתנגדת להסדר הטיעון המביש כלשונו. לדבריו: "סברנו שצריך להעמיד את עליאן לדין בעבירה של המתה, אך גם כאשר המדובר באישום של הדחת קטין לסמים, יש לזכור שזה אישום חמור הטומן בחובו עונש של עד 25 שנות מאסר ולא יכול להיות שדווקא במקרה כזה יינקט הרף הנמוך". בן גביר הוסיף והפנה לעברו הפלילי של הנאשם.

מנגד, הפרקליט בני ליבסקינד ועו"ד של עליאן דראושה ביקשו מבית המשפט לכבד את ההסכם.

אחיה של פרץ בדיון הקודם (חיים גולדברג, כיכר השבת)

לבסוף, בית משפט השלום בירושלים קיבל היום את ההסדר שהוצג בפניו וגזר על הנאשם שנתיים מאסר בפועל ומאסר על תנאי. בית המשפט קבע כי העונש המוסכם אינו חורג מהסביר ואינו פוגע באינטרס הציבורי.

עו״ד בני ליבסקינד, פרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר מכן: ״אנו מחזקים את ידי משפחת המנוחה וכואבים את כאבם. הפרקליטות נמצאת בקשר עם משפחת המנוחה לאורך ההליך ועמדת המשפחה בנוגע להסדר נשקלה בכובד ראש במסגרת מכלול השיקולים.

יובהר כי בנסיבות המקרה, שבהן לא ניתן להוכיח ברמה הנדרשת את הקשר בין השימוש בסמים שהביא הנאשם למנוחה, צעירה בת 17 וחצי לבין מותה הטראגי, הרי שלא יוחסה לנאשם האחריות למותה. העונש שהושת על הנאשם משקף את העבירות שיוחסו לו מלכתחילה, וכן מביא בחשבון את הקושי הראייתי להוכחת מודעותו של הנאשם לגילה של המנוחה.

יש לקוות כי הנסיבות הטרגיות של המקרה והעונש שנגזר על הנאשם - שנתיים מאסר מאחורי סורג ובריח- יהיו תמרור אזהרה לגבי הסיכון הרב בחשיפת נערים לסמים ויבטאו את חומרת המעשה של אספקת סמים מסוכנים לצעירים ובני נוער".

על פי העובדות המפורטות בכתב האישום, ביום 23.10.19 בסמוך לשעה 17:00 הגיע הנאשם לתחנה למכירת סמים ליד התחנה המרכזית בת"א, וזאת על מנת לרכוש סמים מסוכנים מסוג הרואין ומתאמפטאמין. בסמוך לתחנת הסמים פגש הנאשם בצעירה בת 17.

המנוחה ביקשה מהנאשם שירכוש עבורה סמים מסוכנים בתחנת הסמים, מפני שמסרבים למכור לה. המנוחה נתנה לנאשם סכום כסף, והנאשם נכנס לתחנת הסמים ורכש שתי מנות סם מסוג הרואין. לאחר מכן, לקח הנאשם את המנוחה לגן ציבורי סמוך, ושם נתן למנוחה מנה אחת של סם מסוג הרואין ומנה אחת של מתאמפטאמין, וכן השתמש בעצמו בסם.

לאחר מכן נתנה המנוחה לנאשם כסף נוסף על מנת שיקנה מנה נוספת של סם מסוג הרואין, הנאשם לקח את המנוחה למלונית על מנת לשהות שם את הלילה. לאחר מכן עזבו הנאשם והמנוחה את המלונית ונסעו באוטובוס לירושלים, ובסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר הגיעו לבית משפחתו של הנאשם בבית צפפא.

בכתב האישום מפורט, כי שם נתן הנאשם למנוחה מנת סם נוספת מסוג הרואין, וכן השתמש בעצמו. כשתי דקות לאחר מכן התחילה המנוחה לרעוד ולקפוץ את ידיה, למשך מספר שניות. כעבור כמה דקות הלכו הנאשם והמנוחה לישון. זמן מה לאחר מכן, יצא הנאשם מהחדר להשיג מנת סם נוספת, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בעודה שכובה בחדר, נפטרה הקטינה.

אחיה של המנוחה יוסף פרץ אמר בדיון: "אנו מרגישים כי היא נרצחה פעמים. אני מרגיש שאין צדק".

השופט מנטקביץ ייתן את גזר הדין בשעה 12

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר