הפילוג בגור

ערב שבועות: שופטת הטיפה מוסר לחסידים

בית משפט השלום באשדוד האריך היום את צו ההרחקה לחסידי גור שהטרידו את הפורש לקהילת הגר"ש אלתר, וקבע כי איש מהצדדים לא יתקרב ולא יבלוש אחרי רעהו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מענדי קורנט ושניאור מור-יוסף)

אחרי שהוציא צו הרחקה לשני חסידי גור, בטענה כי הציקו להרב ישראל כהנא שפירא, נערך היום (רביעי) דיון נוסף בנושא בפני בית משפט השלום באשדוד.

הסכסוך עבר לבית משפט, אחרי שעובדת הקמת שטיבל של תלמידי הגר"ש אלתר בעיר אשדוד, הצית מהומה שגררה הפגנה והצקות.

בנוסף, שפירא דרש להרכיב מצלמות אבטחה שיתעדו את אלו שמתנכלים לו, אך השכנים התנגדו. בסופו של דבר, הדיון הגיע לבית משפט השלום באשדוד, שם נערך כאמור הדיון היום.

במהלך הדיון, הביאה השופטת ענת אלפסי להסכמה בין הצדדים כי איש מהם לא יתקרב ולא יבלוש אחר רעהו. לגבי המצלמות, סוכם כי כל אחד יכול להתקין מצלמה שתתעד את הנעשה ליד ביתו - ולא ליד בתי השכנים.

ההתנכלות לבית משפחת שפירא (צילום: מצלמות אבטחה)

בהחלטתה ציינה השופטת כי "במידה ומי מהצדדים נתקל ברעהו, ישמור ממנו מרחק של שני מטרים לפחות, גם בחלוף הוראות התו הסגול".

השופטת אלפסי אף הטיפה מוסר לחסידים: "למעלה מן הצורך יאמר המובן מאיליו, כי חייבים בשמירת כללי מדינת ישראל ובהם איסור להתקרב לאדם אם אינו מעוניין בכך, איסור להלבין פניו ברבים, איסור להפר את בחירתו הרוחנית, ואיסור לפגוע בכל דרך לרבות מילולית בו ובני משפחתו".

בהתייחסות נוספת לעובדת היותנו ערב חג מתן תורה הוסיפה השופטת בהחלטה, "למעלה מן הצורך ומשעה שעם ישראל כולו עומד לפני תיקון ליל שבועות, ראוי פרק זמן חשוב זה למחשבה נקייה אודות האופן הראוי שבו עליהם להתייחס איש לרעהו והדברים ברורים".

בנוסף הדגישה השופטת כי אם ישנן טענות הרי שהדרך לפותרן הוא לא במעשי אלימות והתנהגויות חד צדדיות, והורתה לעיריית אשדוד להפעיל את הסמכות והגורמים הייעודיים על מנת לפעול להשכין שלום ושקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר