בעקבות 'כיכר'

אייכלר לשר הבריאות: "תפסיק את האפליה"

אחרי הפרסום ב'כיכר השבת', העלה היום ח"כ אייכלר במליאת הכנסת את הנושא הכאוב של האירועים במגזר החרדי וקרא לשר הבריאות: תפסיק עם הבירוקרטיה והאפליה. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה של חתן וכלה וחבר הכנסת אייכלר (צילום: הדס פרוש ויעקב לדרמן, פלאש 90)

חבר הכנסת ישראל אייכלר, העלה היום (רביעי), על במת הכנסת את זעקת ההורים, הזוגות ובעלי האולמות - כפי שהושמעה אתמול ב'כיכר השבת'. אייכלר ביקש משר הבריאות, להפסיק את האפליה.

בפתח דבריו אמר אייכלר: "אנחנו עדיין עוקבים בחרדה אחרי הנגיף הבלתי ידוע, שגם גדולי הרופאים לא יודעים עדיין לומר מניין בא ולאן הוא הולך. מה שעשו זה הליך של ניסוי ותהייה".

"הבעיה היא שהניסוי ותהייה פגעו באוכלוסיות שלמות. מנהל בתי החולים הדסה טען בתקשורת שמתוך אלפי אנשים שנכנסו ונאסרו בבידוד, אפשר היה בשתי בדיקות לבדוק האם הם שליליים, וכך לשחרר אותם ממאסר ארבעה של שבועיים".

כאן פנה אייכלר לשר הבריאות ואמר: "לאף אחד אין אומץ להניע את המהלכים האלה. ביקשתי משר הבריאות החדש: תתחילו להיות ענייניים ולא בירוקרטיים. אם הפרופסורים והרופאים אומרים שאפשר לעשות 2 בדיקות ולשחרר, למה לאסור את האנשים לשבועיים? זה לא הגיוני".

הוא עבר לדבר על מצוקת האירועים במגזר החרדי: "כך גם בעניין בעלי האולמות. בזמן שהמסעדות כבר נפתחו, אולמות החתונות והבר מצווה עדיין סגורים. רק בעוד שבועיים יפתחו, אבל בינתיים כבר יגיע י"ז בתמוז וכבר לא מתחתנים.

הכתבה שפורסמה אתמול ב'כיכר השבת'

בסוף דבריו התייחס אייכלר לסבל הגדול של משתמשי התחבורה הציבורית. "כל המשק היה משותק, אבל בתחבורה הציבורית היה עוול כפול. במגזר החרדי הפסיקו את כל האוטובוסים, בזמן שבכל הארץ הם המשיכו לפעול".

"התירו רק עשרים נוסעים, בזמן שלא יכולים להוסיף עוד אוטובוסים. עכשיו אומרים שאחרי חג השבועות יאפשרו שבעים וחמישה אחוזים תפוסה באוטובוס. ואני שואל, גם כשיש מאה אחוזי תפוסה זה לא מספיק, אז איך אפשר להסתדר עם שבעים וחמישה? אני קורא להחזיר את כל קווי התחבורה הציבורית במלואם, מלבד המקומות שליד הנהג". סיים ח"כ אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר