וְנִשְׁמַרְתֶּם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם

תרחיש אימה: חשש מגל שני של נגיף הקורונה

אחרי חודש וחצי שהמספרים ירדו באופן עקבי, ביומיים האחרונים עליה במספר החולים החדשים • בשל חג השבועות, חשש כי רבים לא יבואו להיבדק, וידביקו אנשים אחרים (קורונה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם הגל השני של נגיף הקורונה כבר כאן? במשרד הבריאות חוששים ברצינות כי ייתכן והתשובה לשאלה המטרידה - יכולה להיות חיובית.

מזה חודש וחצי, שמידי יום נרשם מספר חולים חדשים מועט יותר מהימים שלפניו. ביומיים האחרונים, המגמה התהפכה. המספרים עדיין נמוכים, אך החץ מתחיל לטפס שוב כלפי מעלה.

ולא מדובר רק בעליה במספר החולים החדשים, אלא באופן מדאיג יותר: עליה במספר החולים הזקוקים להנשמה. היום, יש 7 חולים מונשמים יותר מאשר לפני שבוע.

גם כאן חל שינוי לרעה, ואחרי תקופה של ירידה במספר החולים המונשמים, המספרים, שכמובן עדיין נמוכים מכפי שהיו בשיא המגיפה, חוזרים לטפס.

כעת, החשש מתמקד בחג השבועות. למרות הירידה במספר הבדיקות, החשש הוא שמפני קדושת המועד והשבת לא יבואו אנשים עם תסמינים להיבדק.

במקרה כזה, אותם אנשים עלולים חלילה לגרום לעוד גלים של הדבקות המוניות - ללא שהרשויות יהיו מודעות בכלל לכך.

הציבור נקרא במהלך חג השבועות, גם בזמן הלימוד בליל החג, גם במהלך הסעודות וכמובן בתפילות בבתי הכנסת, לשמור על ההנחיות המגבילות, המיועדות להציל חיי אדם.

"לנהוג במשנה זהירות, שלא ניפרד שוב מבית הכנסת" (באדיבות קבוצת הוואטסאפ שיעורי ופסקי המנחת אשר)

אתמול הגדיל משרד הבריאות את מספר המתפללים המותרים בכל בית כנסת. כעת, מותר להתפלל עד שבעים מתפללים בחלל, או 100 משתתפים ב-2 חללים נפרדים באותו מפלס.

עוד הוחלט כי בבתי הכנסת בהם מוצבים כיסאות - במידה והמתפללים קבועים, ניתן לשבת עליהם תוך שמירה על הפרש של כיסא בין מתפלל למתפלל.

שאר ההגבלות, עדיין בתוקף ויש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם; חובת עטיית מסכה ומינוי אחראי לנושא קורונה.

בנוסף, לצד ההקפדה על ככלי ההגיינה, יש להביא תשמישי קדושה אישיים מהבית, ורק בעלי תפקידים רשאים להשתמש בתשמיש קדושה ציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר