התושבים זועמים

מהומה ב'אחיסמך': בית כנסת לא חוקי פונה

בשכונה החרדית החדשה בעיר לוד זועמים על כך שאין להם עדיין בית כנסת, וביוזמה מקומית של תושבים הקימו מבנה לא חוקי שנהרס בידי העירייה, ללא התנגדות - בהוראת הרב (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ערב חג השבועות: מהומה פרצה הבוקר (חמישי) בשכונה החרדית גני איילון באחיסמך שליד העיר לוד - תושבי השכונה החרדית בנו במהלך הלילה מבנה קראוון פיראטי שישמש להם כבית כנסת ובית מדרש.

עם אור הבוקר, ראש עיריית לוד יאיר רביבו שלח את צוות הפיקוח העירוני להרוס את בית הכנסת לאחר שהוקם בצורה לא חוקית.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומרים תושבי השכונה: "אין לנו בית כנסת בשכונה, אז בלילה החלטנו להקים משהו מאולתר באופן זמני שיהיה לנו איפה להתפלל וללמוד".

‏לאחר מו"מ בין התושבים לראש העיר על הסדר לבית הכנסת בשבועיים הקרובים, הורה המרא דאתרא הרב שבח צבי רוזנבלט רב קהילת האברכים באחיסמך - לאברכי השכונה לעזוב את המקום ולא להתנגד לפינוי ושבקרוב יוקם בית כנסת בצורה מסודרת וחוקית.

מעיריית לוד נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "עיריית לוד לקחה על עצמה לפנים משורת הדין את העלויות של הכשרת ויישור השטח, הכנת תשתיות ומדידה מדויקת - פעולות שכבר נעשו. עד אז נתנו לתושבים פתרונות זמניים וראויים, גם זאת לפנים משורת הדין".

"כמו כל עירייה בישראל, לא נוכל לקבל הנחה פיראטית של קרוואן בצורה שכזו ובניגוד לחוק. אין זה ראוי והוגן להתנהל בבריונות ואז לרוץ ולספר שהעירייה מתנכלת כביכול לחרדים".

"מי שיבוא לשכונה יראה איך העירייה עושה הכל למען השכונה ותושביה ומתגאה בקליטת הציבור החרדי וקוראת גם לרשויות אחרות לנהוג כך. התנהלות העירייה בנושא נעשית עם רב השכונה הרב חזקיהו אברהם ברוידא".

"חשוב להבהיר כי עיריית לוד פועלת בצורה שווה למען איכות חיי כלל התושבים בעיר, ללא הבדל של דת, גזע ומין. העירייה מונעת ותמנע בכל דרך הנחת מבנים ללא אישורים ותוך אפשרות של סיכון חיי אדם, כעירייה שמקפידה על חוק וסדר בתחומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר