החקירה החדשה

עימות חזיתי בין פרקליט נתניהו והיועמ"ש מנדלבליט

פתיחת החקירה נגד שתי עובדות במעון ראש הממשלה, בחשד שהגישו תצהיר שקר לטובת שרה נתניהו, גרר לעימות חזיתית בן היועמ"ש לפרקליט משפחת נתניהו (חדשות, בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90, פלאש 90)

פתיחת החקירה נגד שתי עובדות במעון ראש הממשלה, בחשד שהגישו תצהיר שקר לטובת שרה נתניהו, גרר לעימות חזיתית בן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפרקליט משפחת נתניהו.

עו"ד יוסי כהן, פרקליט משפחת נתניהו, אמר אמש (ראשון) בעקבות החקירה כי "מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה".

לדבריו, "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה בחדשות 12 איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה.

"רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן-ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין".

בעקבות הדברים, שיגרו מטעמו של מנדלבליט, הודעה חריפה בתגובה: "בהמשך לתגובתו של עו"ד יוסי כהן על חקירת המשטרה העוסקת בחשדות הנוגעים לעדויות ולתצהירים שנמסרו ע"י שתי עובדות במעון רה"מ במסגרת תביעה אזרחית, אנו מבהירים כי בניגוד לטענת הכזב של עו"ד כהן, המידע אשר עורר את החשד הגיע לידי רשויות אכיפת החוק בשנה שעברה, והועבר לבדיקה. באוקטובר 2019 הודיעה הפרקליטות לביהמ"ש במסגרת ההליך האזרחי כי מידע הנוגע להעדתם של עדים בהליך נמצא בבחינה, ומשכך ביקשה לדחות את מועד ההוכחות בתיק, והדברים אף פורסמו בשעתו בכלי התקשורת.

"מכל מקום, פעולות החקירה בתיק החלו בחודש מרץ האחרון, שעה שנמצא כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, כך שאין כל שחר לדברי הבלע שפירסם עו"ד כהן. כפי שמסרה משטרת ישראל, החקירה מתנהלת באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה".

עוד נמסר מטעמו של מנדלבליט כי "רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבירור האמת בלא מורא, באופן ענייני ומקצועי, ולא יהססו לפעול בכל מקרה שיצדיק זאת. התבטאויותיו המשתלחות של עו"ד כהן אינן הולמות עורך דין, ראויות לכל גינוי, אין בהן בדל של אמת, וממילא גם אין בהן כדי להרתיע איש ממערכת אכיפת החוק מלבצע את מלאכתו נאמנה".

החקירה החדשה עוסקת בשתי עובדות במעון ראש הממשלה, ליאורה בביאן ונילי קדוש, שבמהלך ההליך המשפטי נגד שירה רבן, עובדת המעון, העידו לטובת שרה נתניהו ולפי החשד מסרו תצהיר שקר.

בתוך כך, מנדלבליט נועד אמש ל"פגישת עבודה ראשונה" עם ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון, בני גנץ. "בפגישה דנו השניים על הסוגיות השונות הרלבנטיות למשרד הביטחון ולממשלה. גנץ אמר למנדלבליט כי הוא רואה במערכת שלטון החוק ובאנשי מערכת אכיפת החוק גורמים מרכזיים בשמירה על הדמוקרטיה ובכוונתו להגן עליהם, לחזק אותם ולדאוג כי יוכלו לבצע את שליחותם ללא מורא וללא משוא פנים", כך נמסר מטעמו של גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר