מתקפת הסייבר

האיראנים ניסו להוסיף כלור למים בישראל

על פי גורמי מודיעין מערביים וישראלים, במתקפת הסייבר האיראנית על ישראל, ניסו האיראנים להגדיל את כמות הכלור במתקני המים בישראל ולהביא להרעלתם של האזרחים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרטים נוספים על מתקפת הסייבר האיראנית כנגד מתקני המים בישראל, פורסמו אמש (ראשון) בעיתון הבריטי ה"פייננשל טיימס". העיתון ציטט גורם מודיעין מערבי שחשף כי מטרת התקיפה הייתה העלאת רמת הכלור במים שמוזרמים לבתים בישראל ובעצם להביא להרעלת אזרחי ישראל או לכל הפחות להפסקת המים לשעות רבות בעיצומו של גל החום שהיה באותם ימים.

העיתון מצטט גם כמה גורמים ישראלים שסיפרו, כי האיראנים פרצו לתוכנות שמפעילות את משאבות המים בישראל לאחר שעברו בשרתים אמריקניים ואירופיים כדי להסתיר את מקור הפריצה.

לטענת גורם המודיעין המערבי, ההתקפה כמעט והצליחה והיא הייתה יותר מתוחכמת ממה שחשבו בתחילה בישראל.

מנגד, גורם במשטר האיראני דחה בפני העיתון הבריטי את ההאשמות. "איראן לא יכולה להרשות לעצמה לנסות להרעיל אזרחים ישראלים. ואם איראן עשתה זאת, איפה התגובה ההולמת הישראלית?", תהה. "החשד שלנו הוא שהישראלים רוצים עוד כסף מהאמריקנים והם המציאו את כל הסיפור. אבל האמריקנים לא טיפשים".

המתקפה על האתרים הישראלים והסרטון שהושאר

גם עלי רזה מיר-יוספי, דוברו של שגריר איראן באו"ם, טען כי פעולות הסייבר של איראן הן "הגנתיות לחלוטין". לדבריו, "כקורבן של לוחמת סייבר וחבלות סייבר אחרות, אנחנו יודעים היטב כמה הפעולות יכולות להיות הרסניות. אנחנו מטרה קבועה של כוחות זדוניים ונמשיך להתגונן בפני כל מתקפה".

כזכור, ישראל הגיבה במתקפה נגדית על נמל שהיד רג'אי וגרמה לשיבושים בפריקת הסחורה בנמל ולפקקים של משאיות. התגובה הישראלית הייתה מינורית ונועדה לדברי הגורמים הישראלים להזכיר לאיראנים שישראל אף היא נמצאת בשדה הסייבר כשהיא גורמת לאיראנים לנזק כלכלי קל.

בשבוע שעבר התייחס ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא למתקפה האיראנית על מתקני המים בישראל ואמר: "הניסיון למתקפה על ישראל היה מתואם ומאורגן במטרה לפגוע במערכת המים ההומניטרית שלנו. לא מדובר בתשתית מדינה קריטית ואכן הצלחנו לבלום ולמנוע את המתקפה, אבל אם המתקפה הייתה מצליחה, אם הרעים היו מצליחים, היינו - באמצע משבר הקורונה - נאלצים להתמודד עם נזק מסוים לאוכלוסייה האזרחית ואף מחסור זמני במים, או ערבוב של כלור או כימיקלים אחרים במינון הלא נכון שיכול היה לגרום לנזק ולאסון".

כזכור, פגעו האיראנים בתגובה למתקפה על הנמל, בשרתים של אתרים ישראליים וגרמו להם נזק כשהם מוחקים חומרים ושותלים סרטון הקורא להשמדת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר