קילוף שום במים רותחים הוא טרנדי; אך האם הוא עובד?

חשבנו שניסינו כל טריק שהומצא אי פעם לצורך המטרה המעיקה של קילוף שום, עד ששמענו על "שיטת המים הרותחים". היינו סקפטיים לגביה ולכן פנינו לנסותה בבית. אלו המסקנות שלנו (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם תשאלו טבחים מהי הדרך הטובה ביותר לקלף שום, תקבלו בכל פעם תשובה אחרת. הדבר היחיד שיסכימו עליו כל הבשלנים פה אחד, הוא שמדובר במשימה מעיקה. חשבנו שניסינו כל טריק חוסך זמן שנהגה אי פעם לצורך המטרה (ניעור בצנצנת זכוכית, ריסוק בכותש שום או נעיצת הסכין בו ושליפתו החוצה), עד ששמענו על "שיטת המים הרותחים".

נראה כי המגמה קרמה עור וגידים בזכות השפית ומחברת הספרים, נדיה חוסיין, שנצפתה כשהיא מקלפת שני ראשי שום שלמים תוך כדקה, על ידי השריית השיניים בקערת מים רותחים. אבל לאחר קצת מחקר באינטרנט גילינו שזה לא טריק חדש; הוא קיים בפורומי אוכל החל משנת 2012, מכיוון שהחיפוש אחר דרך קלה לקלף שום הוא נצחי. היינו סקפטיים ולכן פנינו לנסות את זה בבית.

הדלקנו את הקומקום, שברנו כמה שיני שום מהראש שלהן והסרנו את הקליפה החיצונית. הנחנו אותן בקערה קטנה וצפינו במים עד שרתחו. (צוחקים, סוג של.) כשהם סוף סוף רתחו, שפכנו אותן על השיניים באופן שכיסו אותן לגמרי, קבענו טיימר לדקה והמתנו. כשהגיע הזמן לקלף, ניקזנו את המים, שרפנו את האצבעות ויצאנו לעבודה. הקליפות שוחררו מהשום די בקלות, אך הוא היה עדיין חם.

שורה תחתונה: הטריק עובד, בוודאי. אבל בהחלט לקח זמן רב יותר להרתיח את המים מאשר פשוט לקלף את שיני השום ביד והיינו חסרי סבלנות מכדי לחכות שיתקררו. השיטה עשויה להיות יעילה כשמדובר בכמות גדולה של שום, אך עבור כמה שיניים בודדות, היא לא במיוחד חוסכת זמן.

חזרנו לקרש החיתוך שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר