דיון תקדימי

כתב אישום: "כשרות פרטית היא הונאת לקוחות"

מסעדן שהשתמש במילה 'כשר' עם תעודה של גוף בשם 'איגוד הרבנים בישראל' של מאיר ביטון, הואשם על ידי המדינה ולהגנתו טען לאכיפה בררנית, בשל העובדה שהוא ערבי (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תעודת כשרות, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

באופן תקדימי, הגישה המדינה כתב אישום נגד מסעדן שהשתמש במילה "כשר" למרות שלא החזיק תעודת כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל.

לפי הדיווח באתר ynet, להגנתו טען המסעדן לאכיפה בררנית, עקב העובדה שהוא ערבי. הדיון הראשון בנושא נערך אתמול בבית משפט השלום בחיפה.

המדינה והרבנות הראשית לישראל ניצלו את הסעיף האוסר על הונאה בכשרות על מנת לתבוע את המסעדן, שהציג רק תעודה של גוף בשם "איגוד הרבנים בישראל". מנכ"ל הארגון הוא מאיר רפאל ביטון.

מדובר בבעל מסעדת בשרים מהעיר חיפה, ולפי כתב האישום, הוא "הציג את בית העסק בכתב ככשר, מבלי שניתנה לו תעודת הכשר כדין".

האם מותר לקנות במקום ללא תעודת כשרות? (צילום: באדיבות המצלם)

בכתב האישום ציינו כי הוא הציג בגדול את המשפט כי כל המוצרים כשרים, ורק באותיות קטנות ציין כי מדובר "בפיקוח של איגוד הרבנים בישראל".

עו"ד איתי יפה המייצג את הנאשם טען מנגד, כך לפי הדיווח באתר ynet, כי "אין טענה להטעיה, אלא יש טענה של הצגת מוצרים כשרים כאשר לא הייתה תעודת הכשר של הרבנות, וזאת למרות שבחומר הראיות ניתן לראות בפירוש תעודה שכותבת כי המקום איננו מחזיק בתעודת הכשר של הרבנות".

עוד טען לאכיפה בררנית, בין היתר בשל העובדה שהוא ערבי "והוא היחיד שמואשם במדינת ישראל על הטעיה בכשרות, בו בזמן שאין טענה לכך שהמוצרים שלו לא היו כשרים בהשגחת הרבנות".

יצוין כי במהלך השנים האחרונות, פעלו הדרגים המקצועיים ברבנות הראשית בכדי להסדיר את הקמתו של מערך תביעה פנימי שבמסגרתו הרבנות הראשית תוכל להגיש כתבי אישום באופן עצמאי כנגד מפרי החוק, ועל ידי כך לחזק את מערך האכיפה לטובת שומרי הכשרות.

במסגרת זו, בוצעה התקשרות עם משרד עו"ד חיצוני אשר משמש כתובע חיצוני עבור הרבנות הראשית, וכמו כן, הוסמכו נציגי הרבנות הראשית לשמש כתובעים פליליים מטעם היועץ המשפטי לממשלה ולנהל הליכים פליליים כנגד מפרי החוק.

יודגש כי חוק איסור הונאה בכשרות עליו אמונה הרבנות הראשית לישראל נועד, בין היתר, להסדיר את נושא מתן תעודות ההכשר מתוך מגמה להגן על ציבור הצרכנים שומרי הכשרות לבל יונו ויטעו אותם במה שקשור לכשרות המאכלים והמשקים אותם הם צורכים. החוק קובע מי הם הגורמים המוסמכים ליתן תעודות הכשר וביניהם הרבנים המקומיים המוסמכים ליתן כשרות בעריהם. במסגרת החוק, נאסר על בית עסק שימוש במצג כשרותי ללא תעודת הכשר מהרבנות המקומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר