ברוב גדול

נדחו כל הצעות אי האמון שהגישה האופוזיציה

סיעות האופוזיציה הגישו היום הצעות 'אי אמון', כנגד הממשלה - ונדחו ברוב גדול של 67 חברי כנסת. השר אמסלם הגיב על הטענות ואמר: "אין לכם דמוקרטיה ואין לכם כלום" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

הכנסת שבה לשגרה מלאה, וכמדי יום שני גם היום (שני), הגישו סיעות האופוזיציה את ה'אי אמון' - הראשון בממשלה, שנדחו ברוב של 67 חברי כנסת.

הצעת אי האמון הראשונה הייתה של יש עתיד תל"ם בנושא; "המספר המוגזם של השרים וסגני השרים בממשלה, בתקופה בה המשק נמצא במשבר כלכלי" והיא נדחתה ברוב של 67 מתנגדים מול 42 תומכים

הצעת אי האמון השנייה הייתה של הרשימה המשותפת בנושא; "ממשלת סיפוח ואבטלה אינה ראויה לאמון הציבור", והיא נדחתה ברוב של 66 מתנגדים מול 31 תומכים ונמנע אחד.

ההצעה השלישית הייתה של מפלגתו של איווט ליברמן, בנשושא; "מדיניות הביטחון של הממשלה החדשה והיעדר תוכנית רב שנתית לצה"ל", והיא נדחתה ברוב של 67 מתנגדים מול 25 תומכים ו-4נמנעים.

ההצעה האחרונה היתה של מפלגת מרצ בנושא; "ממשלה מושחתת, מנופחת ומספחת", וכגם היא נדחתה ברוב של 67 מתנגדים מול 37 תומכים.

הדיונים במהלך הצעות אי האמון

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר: "אם במקום להשתמש בכסף של משלמי המיסים בשביל לעזור להם בשעתם הקשה ביותר, אתם לוקחים את הכסף ומוציאים אותו על המעון החליפי, והשיירה החליפית, והלשכה החליפית".

יאיר לפיד - היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

"על מאות הג'ובים המיותרים שמקיפים את הממשלה המנותקת ביותר בתולדות ישראל, אז אל תמכרו לנו שאכפת לכם. אל תמכרו לנו שלקחתם אחריות. לקחתם כסף. זה מה שלקחתם. לקחתם את הכסף של מעמד הביניים הישראלי, של העצמאים, והוצאתם אותו על עצמכם".

"עשיתם החלטה". אמר לפיד, "גם בליכוד, גם בכחול לבן. להעדיף ג'ובים על פני ערכים. להתקפל מול נתניהו. זו החלטה שלכם. אתם תצטרכו לחיות איתה. היא כוללת את זה שלא מאמינים לכם יותר. הציבור מסתכל עליכם ויודע שאתם שם רק בשביל עצמכם. שלא אכפת לכם ממנו. שאתם לא ראויים לאמון".

ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ הסביר את ההצעה ואמר: "קצת מוזר לעמוד כאן ולהביע אי-אמון בממשלה שמלכתחילה לא קיבלה את אמון הציבור בבחירות. הממשלה הזאת היא הפרה בוטה של רצון הציבור שדרש את הסתלקותו של הנאשם מבלפור מכס ראש הממשלה, ממשלה שהיא בגידה ברצון הבוחר".

ניצן הורוביץ - היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

"אבל גם אלו שרצו לתת צ'אנס ואמרו שגנץ צריך להיכנס לממשלה ולנסות להשפיע מבפנים, מסמיקים היום מבושה. רציתם אחדות, קיבלתם ממשלת ביבי החמישית, רציתם השפעה וקיבלתם ממשלה קיצונית, מסוכנת, מנופחת, מנותקת, מושחתת וימנית יותר מכל קודמותיה".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר: "זאת הצעת האי-אמון הראשונה שלנו בממשלת נתניהו החמישית, הממשלה המנופחת, ממשלת האבטלה, ממשלת הקריסה הכלכלית והממשלה שהיא מובילה לאסון אזורי ע"י סיפוח".

אחמד טיבי - היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

"סיפוח של מה?", שאל טיבי רטורית ואמר" "של שטח פלסטיני שנכבש. כבר מזמן ריסקו את חזון שתי המדינות נתניהו והמנטור החדש שלו טראמפ. הם לא מזכירים את הביטוי הזה ואם מזכירים אותו אמרו אומרים לא יהיה. וכשמרסקים את חזון שתי המדינות הולכים למשטר אחר."

ח"כ איווט ליברמן אמר: "אני רוצה לדבר על הביטחון, על דמגוגיה ועל שקרים. מי שזוכר ב-04/12/1981 החליטה ממשלת ישראל להחיל ריבונות ישראלית על רמת הגולן, באותו היום הממשלה הצביעה על ההחלטה, באותו יום הצעה הגיע לכנסת ובשלוש קריאות חוק רמת הגולן אושר כאן במליאה".

איווט - היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

"ככה פועלים כשרוצים באמת להוביל מהלך היסטורי. הצעת החוק עברה בלי דיבורים בלי קשקושים ובלי דמגוגיה. מה קורה אצלנו?".

"אנחנו כבר 14 חודש שומעים את הקשקושים של רוה"מ על הסיפוח של בקעת הירדן ושל יהודה ושומרון. אבל מה קורה בפועל? כשאתה עוסק רק בדמגוגיה ואתה לוקח מהלכים מדיניים חשובים והופך אותם לכלי ניגוח פוליטי, אתה פשוט נותן לכל המתנגדים להתארגן", סיים ליברמן את דבריו.

ליברמן - היום , בהסתה מחרידה: "החרדים מתפשטים" (צילום: ערוץ כנסת)

השר המקשר דודי אמסלם מהליכוד השיב בשם הממשלה: "אתם רוצים להחליף את שלטון הימין, וכל עוד ראש הממשלה נמצא בעמדה שהוא מוביל את המחנה הלאומי אתם מבינים שזה בלתי אפשרי, ולכן אתם מבינים שכדי להחליף אותו ואת מחנה הימין צריך להזיז את ראש הממשלה נתניהו וככה אתם עובדים, יש לכם שלבים בתוכנית הזו. אבל אזרחי מדינת ישראל הרי לא נתנו לזה יד, הם לא מאמינים לכם ולכן הם תומכים בראש הממשלה, שקיבל הכי הרבה קולות מאז קום המדינה".

"לאחר 3 מערכות בחירות", הבהיר אמסלם, "היינו צריכים להקים ממשלה במדינה, אבל מה רציתם לעשות בבחירות הקרובות? התוכנית שלכם הייתה לחוקק חוק לעצור את עם ישראל מכך שהוא בעצם יחליט ויבחר עבור המנהיג של המחנה הלאומי, אתם החלטתם שבאמצעות חקיקה כזאת או אחרת אתם בולמים את נתניהו".

דודי אמסלם - היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

"אין לכם דמוקרטיה ואין לכם כלום. חוק כזה הוא חוצפה, זה מזכיר לי רק משטרים אפלים שככה מתנהגים, אתם בעצם לא מקבלים את הכרעת העם, ומעולם לא קיבלתם אותה. אתם עושים את כל השטיקים ואת כל הטריקים ואת כל המהלכים הלא דמוקרטיים על מנת להכתיב למחנה הלאומי את מי הוא ינהיג. אתם האנשים הכי אנטי דמוקרטים שיש". סיים אמסלם.

(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר