"פרלמנטר מנוסה"

צפו: כך ח"כ יעקב אשר כבש את ועדת החוקה

בתחילת השבוע נכנס ח"כ יעקב אשר לתפקידו כיו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, אחת הוועדות החשובות במשכן הכנסת: "אחריות כבדה ואני לוקח על עצמי את המשימה" • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דובורת הכנסת)

בתחילת השבוע נכנס ח"כ יעקב אשר לתפקידו כיו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, אחת הוועדות החשובות במשכן הכנסת שלראשונה יעמוד בראשה ח"כ חרדי: "אחריות כבדה ואני לוקח על עצמי את המשימה".

יו"ר הכנסת יריב לוין פתח את הידון הראשון בוועדה ואמר: "אני רואה חשיבות גדולה בבחירתך לתפקיד הזה. אחד הדברים החשובים לעולם המשפט הוא היכולת לראות דברים אחרת ולא דווקא כמי שצמח במערכת.

"הניסיון הציבורי העצום והראיה הרחבה, יאפשרו לך לראות את הדברים באופן יותר מפוקח וביקורתי ובהכירי אותך גם עם האומץ והנחישות להוביל שינויים. ה

"צלחת במה שלא הצלחתי- להיות יו"ר הוועדה הזו למרות שעסקתי בנושאיה כל הזמן. סיעת יהדות התורה ודגל התורה בפרט אינה מייצגת רק סקטור מסוים או עוסקת רק סקטוריאלית אלא במגוון הרחב של הנושאים בחברה הישראלית עם תרומה אדירה".

היו"ר החדש, ח"כ יעקב אשר, אמר: "זו אחריות כבדה ואני לוקח על עצמי את המשימה, אני רוצה שהדברים יהיו ברורים ופשוטים כי אין לקדש מילה בלי לדעת מה תהיה השפעתה על חיינו. צריך לפשט את הדברים ולדון בהם בסבלנות.

"האדמ"ור מקוצק אמר על הפסוק בפרשת שופטים "צדק צדק תרדוף" שיש לומר פעמיים "צדק" כי זה מלמד את הדיין, השופט, המחוקקים שגם את הצדק אותו אתה מבקש להשיג יש לרדוף ולהשיגו בצדק, בצורה צודקת ובוודאי לא בלי לשמוע את הצדדים האחרים.

"זה בוודאי מחייב אותנו שיש לנו את היכולת להשפיע ונשתמש בכוח שלנו בצורה צודקת, בהקשבה שלנו כדי לשמוע ובכושר השכנוע שלנו כדי לשכנע. לא יכול להיות מצב שאי אפשר יהיה לומר דברים מסוימים. הפתיחות שלנו לבחון כל דבר צריכה להיות אמתית. זה מקום שבו נוכל להשפיע ולהתנהל מול כל סיעות הבית ואשאף שלא יהיו קואליציה ואופוזיציה.

"אני בעד שקיפות ואני מאחל לנו שנעשה עבודה טובה למען כלל ישראל, שתהיה לנו סיעתא דשמיא ושנוכל בשלום חברות ורעות לעשות חוק חוקה וצדק".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "ליבת העניין של הכנסת נמצאת בוועדת החוקה. שהיא מרכזית אצלנו. הוויכוח שלא מסתיים בין הרשויות השלטוניות המחוקקת והמבצעת למחוקקת נמצא כאן והמצב הזה לא יכול להימשך. הוועדה תצטרך להכריע איפה עובר קו הגבול בין הרשויות ואתה האיש המתאים במקום המתאים. אני תולה תקוות בכך שתעשה סדר בדברים".

ח"כ גדעון סער: "יעקב מגיע לראשות הוועדה כפרלמנטר וכאיש ציבור מנוסה, אחד מראשי הערים הטובים בישראל שהניח יסודות כלכליים טובים לעיר בני ברק ולאחר מכן הגיע לרשות המחוקקת. אני מאחל לך שהוועדה תהפוך להיות מבצר הזכויות לאזרח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר