סקר חדש

רק כ-3% מאוכלוסיית ישראל נחשפו לקורונה

סקר נוגדנים ראשון מסוגו שערך משרד הבריאות בשיתוף אוניברסיטת תל אביב חשף כי רק כ-270 אלף בני אדם נחשפו לנגיף הקורונה מה שמונע לבינתיים את "חיסון העדר" (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תומכי תיאורית "חיסון העדר" לפיה אם רוב האוכלוסייה יחלו בקורונה הציבור יהיה מחוסן ברובו יתאכזבו מסקר הנוגדנים החדש של משרד הבריאות, הצוות לטיפול במגפות ואוניברסיטת תל־אביב שמצביע על כך שרק 2־3 אחוזים מהאוכלוסייה, בין 200 ל־300 אלף איש בישראל, כבר נדבקו בנגיף הקורונה.

המחקר המשותף נועד לתת למשרד הבריאות מידע שיסייע בניהול המגפה. הוא הסתמך לראשונה על בדיקות דם בהם חיפשו נוגדנים מסוג IGG, המעידים על תגובה של המערכת החיסונית של הגוף למפגש עם הנגיף. תגובה כזו מתפתחת בדרך כלל רק לאחר כשבועיים או שלושה מיום החשיפה, והיא מופיעה גם אצל אנשים שנחשפו לנגיף ולא פיתחו לבסוף את תסמיני המחלה.

מדובר בסקר בלבד ולא בבדיקות נרחבות שנעשו. הסקר נבחן באמצעות 1700 דגימות דם אנונימיות מכל הארץ ובכל קבוצות הגיל שנלקח לצרכים אחרים בבנק הנסיובים המרכזי של ישראל במרכז לבקרת מחלות ומתורמי דם בשירותי הדם של מד"א. הבדיקות נלקחו בחודשים מרץ ואפריל והן כאמור משקפות את השבועיים שקודם להן.

על פי הממצאים שפורסמו ב-ynet, מניתוח הבדיקות עולה כי טווח האנשים שנחשפו לנגיף הוא בין 2 ל־3 אחוזים בלבד. כלומר, כ־200 עד 270 אלף תושבים פגשו את הנגיף בצורה קלה, שעוררה את מערכת החיסון לתגובה. הימצאות הנוגדנים הייתה קצת יותר גבוהה בקבוצת הגיל 40־60, ונמוכה יותר בקבוצת הגיל 0־19. נתון נוסף שהתגלה הוא שכיחות גבוהה יותר של נוגדנים כאלה בגברים לעומת נשים. שיעור בעלי הנוגדנים לקורונה היה גבוה יותר בירושלים ובתל־אביב בהשוואה לחיפה.

המשמעות היא שהסגר אכן היה יעיל ומוצלח, אך עדיין רוב אזרחי מדינת ישראל אינם חסינים כנגד הנגיף וגופם לא פיתח את הנוגדנים אליו. כעת מקווים בישראל ובעולם כולו כי פיתוח החיסון יושלם בקרוב עוד בטרם גל שני גדול ומסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר