פס"ד תקדימי

ביהמ"ש בארה"ב: "אין כזה דבר מפגע בודד"

הצלחה משפטית במאבק בטרור: פסק דין תקדימי של ביהמ"ש הפדרלי בוושינגטון פסק לאחר חמש שנות מאבק כי אין דבר כזה "מפגע בודד" ומאחורי כל מחבל עומד ארגון טרור (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיטות הקדושים הי"ד בפיגוע במרכז הרב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הצלחה משפטית במאבק בטרור בארה"ב: פסק דין תקדימי של ביהמ"ש הפדרלי בוושינגטון פסק לאחר חמש שנות מאבק משפטי כי אין דבר כזה "מפגע בודד" ומאחורי כל מחבל עומד ארגון טרור דוגמת החמאס או הג'יהאד האסאלמי שהניע אותו ואף תמך בו כלכלית לאחר מכן.

את המאבק הובילה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מארגון 'שורת הדין' בשם שבע משפחות נפגעי טרור. התביעה הוגשה כנגד סוריה ואיראן בגין אחריות ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי שמומנו בידי מדינות אלו וגרמו לרצף "פיגועי הבודדים" בגלי הטרור השונים בין השנים 2008-2018.

בין משפחות התובעים נמנים טיילור פורס שנרצח בפיגוע דקירה בתל אביב, ריצ'רד לייקין שנהרג באוטובוס תופת בירושלים ונפגעי הפיגוע המחריד בישיבת מרכז הרב. כמו כן, בית המשפט מצא ופסק כי ה"מפגע הבודד" שפצע אנושות בירי את יהודה גליק בשנת 2014 בירושלים, השתייך לארגון הג'יאהד האסלאמי.

על פי פסק הדין, ניתן לתבוע פיצויי נזיקין מממשלות סוריה ואיראן לטובת משפחות נפגעי הטרור, מאחר שהן תומכות בארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי. לשם קביעת גובה הפיצויים ימנה בית המשפט האמריקאי מומחה שיאמוד את הנזקים שנגרמו למשפחות. על פי הערכת התובעת עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מדובר בסכום המגיע לכדי מיליארד דולר. הכספים יעוקלו מנכסים איראניים וסוריים ברחבי העולם ויועברו לקרן פיצויים ייעודית עבור משפחות קורבנות הטרור.

בנוסף, בית המשפט קיבל את הטענה כי למרות שחמאס כבר לא פועל בסוריה, היא עדיין אחראית למעשי ארגון הטרור מאחר שאסד ומשטרו תמכו בו בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר