איך בוחרים חיתול לתינוק?

מזל טוב, נולד לכם התינוק הראשון ובוודאי אחת מהשאלות הראשונות היא איך לבחור את החיתול המתאים ביותר בשבילו. המאמר ייתן טיפים והמלצות לבחירת החיתול הטוב ביותר לתינוקכם (תינוקות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

מהי כמות החיתולים הדרושה?

לפני שבוחרים חיתולים באיכות גבוהה בין המותגים השונים, יש לדעת את הכמות הדרושה לתינוקכם כדי לא לשאת בהוצאות כלכליות בבת אחת. בכל גיל תינוקות זקוקים לכמות שונה של חיתולים ולכן קריטריון זה משמעותי. במהלך השבועות הראשונים של חיי התינוק תזדקקו לכ-8 החלפות ביום, במשך הזמן כמות ההחלפות תרד לכ-6 פעמים ומכיוון שתינוקות גדלים מהר גם המידה של החיתולים תשתנה. לפיכך, אין צורך לרכוש את החיתולים הראשונים בכמויות גדולות ויש לשים לב להתפתחות התינוק ולקצב ההחלפה. גם מותג מסוים לא תמיד יתאים ולכן רצוי שהכמות הראשונית תהיה קטנה במידה ותחליפו למותג אחר.

החיתול שסופג וסופג

אחד מהשיקולים המשמעותיים בבחירה בין חיתול אחד למשנהו הוא רמת הספיגה. חיתול בעל 3 שכבות הוא המומלץ ביותר. שכבה ראשונה שתספוג את הנוזלים, תהיה רכה ותרפד כדי לאפשר לתינוק תנועה ונוחות, שכבה שניה סופחת הפרשות ושכבה שלישית שתגן על עור התינוק ותמנע מהפרשות שעדיין לא נספגו לגעת בעורו. המטרה היא להשאיר את עור התינוק יבש ולמנוע אדמימות, פריחה או גירוי אחר מרטיבות ועל כן יש לבדוק שאכן החיתול ברמת ספיגה גבוהה. נסו את החיתול לתקופה ואם יופיע גירוי כלשהו אל תהססו להחליף את המותג ולנסות אחר. את הניסיון הראשוני עשו לפי המלצות של משפחה או מכרים שכבר ניסו סוג מסוים של חיתול. אך זכרו שההתאמה היא אינדיבידואלית ולא כל מה שמתאים לתינוק אחד מתאים גם לאחר.

רך וקטיפתי

שיקול נוסףלבחירת החיתול האולטימטיביהוא רמת הרכות והגמישות שלו. החיתול הרך מגן על עורו העדין מאוד של התינוק. בנוסף, התאימו את החיתול למבנה הגוף כך שהחיתול יהיה גמיש ולא יעבור את קו הטבור. הטבור של התינוק לאחר הלידה רגיש וצריך להיות חשוף ויבש. מעבר לכך, סרט הפתיחה והסגירה של החיתול צריך להיות נוח כך שתוכלו לבצע את ההחתלה בזריזות. ישנם גם מוצרים המותאמים למין התינוק בשל העובדה שכמות הספיגה שונה בין בנים לבנות. לפיכך, בחירת חיתול המתאימה למשקל, מין, מבנה והגודל של התינוק חשובה מאוד ואל תתפשרו על רמת הספיגה והרכות. חיתול קטן מדי יכול לגרום לגירוי ופריחה בעיקר בסרט הפתיחה והסגירה שלו ולכן יש להקפיד ולהחליף את המידה ככל שהתינוק גדל ומתפתח.

איך תחסכו בעלויות?

כפי שנאמר אל תרכשו כמות גדולה. נסו את החיתולים ומצאו את המתאים ביותר לתינוקכם. אל תאגרו – התינוק גודל! השוו מחירים בין החברות השונות, השוו בין מחיר חיתול בודד לאחר כי הכמות בכל אריזה היא שונה ובדקו מבצעים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר