אמריקה בוערת

אלפים הפגינו בארה"ב; הפנטגון העביר חיילים לוושינגטון

למרות העוצר הלילי שהוכרז בערים רבות בארה"ב, אלפי אמריקנים יצאו הלילה לרחובות במחאה על מות ג'ורג פלויד. הפנטגון העביר מאות חיילים לבסיסים באזור וושינגטון. דיווח על ירי בברוקלין (עולם)

המשמר הלאומי בלוס אנג'לס (צילום: שאטרסטוק)

אמריקה בוערת: למרות העוצר הלילי אלפי אמריקנים יצאו הלילה (רביעי) לרחובות הערים, זה הלילה השמיני ברציפות, למחאה על מות העצור השחור ג'ורג' פלויד, לאחר ששוטר לחץ עם ברכו על צווארו במשך 8 דקות.

ג'יאנה, בתו בת ה-6 של ג'ורג' פלויד, התייצבה הלילה מול המצלמות יחד עם אמה. "אני רוצה שכולם ידעו שזה מה שהשוטרים הללו לקחו", אמרה האם, "בסופו של יום, הם יכולים לחזור הביתה למשפחות שלהם, לג'יאנה אין אבא. הוא לעולם לא יראה אותה מתבגרת, מקבלת תואר. הוא לעולם לא יראה אותה מתחתנת".

בעוד בלילות האחרונים ההפגנות הפכו לאלימות ואירועי ביזה המוניים, הלילה ההפגנות עברו יחסית בשקט ולא דווח על אירועים אלימים.

הביקור של טראמפ, אמש (צילום: הבית הלבן)

בבירה וושינגטון, בכניסה לפארק לפאייט הסמוך לבית הלבן, נערכה אחת ההפגנות הגדולות - יממה לאחר שהמפגינים במקום פוזרו עם רימוני הלם ופרשים, כדי לאפשר לנשיא דונלד טראמפ לצאת ולהצטלם בכנסייה סמוכה. המפגינים צעקו את שמו של ג'ורג פלויד וציירו על הכביש סיסמאות מחאה שונות.

בשעה 20:00 נכנס לתוקפו העוצר הלילי שהוכרז בבירה אך מאות מפגינים נותרו במקום.

הפנטגון הודיע הלילה כי העביר 1,600 חיילים לוושינגטון, אך הדגיש כי החיילים הועברו לבסיסים באזור הבירה ולא לתוך העיר. עוד נמסר כי הכוחות לא משתתפים בתמיכה בפעולות של הרשויות האזרחיות בעיר.

המשמר הלאומי בלוס אנג'לס (צילום: שאטרסטוק)

כאמור, למרות העוצר הלילי שהוכרז בערים רבות, מאות מפגינים יצאו לרחובות בלוס אנג'לס, בפילדלפיה ובמקומות נוספים. אלפי מפגינים צעדו במנהטן ובברוקלין שבניו יורק וצעקו "אין צדק, אין שקט", וזאת לאחר בלילה הקודם חנויות רבות נבזזו. המפגינים נותרו ברחוב גם לאחר שהעוצר, שהוקדם מ-23:00 ל-20:00, נכנס לתוקף. לפי הדיווחים, 40 מפגינים נעצרו בניו יורק לעומת 700 עצורים בלילה הקודם.

לפנות בוקר דווח על תקרית ירי בברוקלין, כאשר לפי הדיווחים חשוד פתח באש לעבר אדם אחר ונורה למוות על ידי שוטרים. שני שוטרים נפצעו קל בתקרית, אך עדיין לא ברור האם יש קשר בין הירי לבין ההפגנות.

ביוסטון שבטקסס צעדו, לפי המארגנים, 60 אלף מפגינים בצעדה שיצאה מבניין העירייה. אחיו של ג'ורג' פלויד פנה למפגינים וקרא להימנע מאלימות. "אתם מביישים את השמות של כולנו, לא רק את שמכם", אמר האח.

בשרלוט שבצפון קרוליינה מפגינים השליכו בקבוקים וזיקוקים על השוטרים שהגיבו בירי בגז מדמיע ואמצעים לפיזור הפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר