'דין ת"א כדין ב"ב'

יוליה מלינובסקי מפתיעה: משבחת את "חשבון הנפש של החרדים"

הפרת הוראות הבריאות במסיבת גג של הזמר עומר אדם, סחטה מח"כ מלינובסקי את המשפט המפתיע הבא: "תתארו לכם שלימוד בשבועות היה כך; דין ת"א כדין בני ברק" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו, גינתה היום (רביעי) מסיבות שנערכו על גגות העיר תל אביב תוך הפרת הנחיות הבריאות, תוך שהיא מפתיעה ומשבחת את "ההתנהלות וחשבון הנפש של החברה החרדית", כהגדרתה.

בהודעה שפרסמה בצהרים כתבה ח"כ מלינובסקי, המקורבת ליו"ר מפלגתה איווט ליברמן: "כולנו ראינו את ההשלכות של הניתוק החברתי ואת הסבל שחוו הציבור וההנהגה החרדית בגל הראשון של הקורונה. עם זאת, ייאמר לזכותה של החברה החרדית, שהיא הפנימה את המצב מהר מאוד, למרות הניתוק התקשורתי והחברתי".

"השיפור המדהים ביחס של המגזר החרדי לעמידה בהנחיות והנהלים בשגרת הקורונה, הוא דוגמה ומופת לכלל האוכלוסייה", קבעה הח"כית מ'ישראל ביתנו'.

וכאן היא עברה לעיר תל אביב, לאירוע של הזמר עומר אדם: "כשאני רואה את הזלזול בהנחיות, כפי שקרה בימים האחרונים במסיבות על גגות מגדלי מגורים בתל אביב, אני מתקוממת ומזדעזעת. אסור לנו לעשות איפה ואיפה: כפי שגופי התקשורת, עיתונאים מהמגזר, הציבור הישראלי ובכללם אני, ידענו להתקומם על התנהלות המגזר החרדי בגל הראשון, אנחנו צריכים להתייחס בדיוק באותה חומרה גם להתנהלות כפי שראינו במסיבות בתל אביב".

"שלחתי מכתב ליו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, כדי לקיים דיון בהול בנושא היחס להנחיות משרד הבריאות בשגרת הקורונה".

לדבריה, "זה לא מקובל בשום צורה שהמסיבות הראוותניות האלו מתקיימות במרחב העירוני עם גובה דציבלים שלא יבייש אף פסטיבל וזיקוקים בשמי העיר, ללא שום התראה ובניגוד מוחלט לכללי איסור ההתקהלות של משרד הבריאות".

"תתארו לכם שבליל שבועות, מנייני הלימוד הנהוגים לאורך כל הלילה היו נערכים במרחב הציבורי עם שירים, תפילות וריקודים; איך היינו מגיבים? ושוב אני אומרת: אסור לעשות איפה ואיפה, מה שאנחנו מצפים שיקרה בבני ברק ובאלעד אנחנו צריכים לדרוש מכולם. דין תל אביב כדין בני ברק", סיימה מלינובסקי בהצהרה נוקבת.

ההסתה של איווט (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

כזכור, רק לפני יומיים יצא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בהשתלחות בוטה כלפי הציבור החרדי. "נתניהו וגנץ שדדו את עם ישראל", הוא אמר בראיון לערוץ הכנסת, והדגיש: "נתניהו עשה מכירת חיסול וגרם להתפשטות החרדים. החרדים שולטים בכנסת; מה שפעם דיברו על 'בשר תותחים' - היום מדברים על בשר בחירות".

מזל מועלם, המראיינת, תהתה בתדהמה: "התפשטות?", אך ליברמן לא חזר בו, והמשיך: "נתניהו לא היה מוכן לעשות דבר אחד, משהו, שיפגע בהתפשטות החרדית".

"הם תפסו השפעה וכוח שמעולם לא היה להם. כמו שפעם דיברו על בשר תותחים, עכשיו מגדלים בשר בחירות. זה בדיוק ככה, ובניגוד לכל הערכים היהודיים... בניגוד להכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר