ניסוי בודק

בסוף כן: משככי כאבים יעילים נגד הקורונה?

אחרי שהזהירו שלא לעשות שימוש במשככי הכאבים בנימוק כי הם עלולים להחמיר את המצב, מחקר חדש בודק האם החומר הפעיל בהם דווקא יעיל בטיפול נגד תסמיני הקורונה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש בבריטניה בודק האם איבופן, החומר הפעיל במשככי הכאבים הפופולריים כמו אדוויל, נורופן ואדקס, יעילים בטיפול נגד תסמיני נגיף הקורונה.

במחקר הם מקווים לגלות כי החומר יעיל נגד בעיות הנשימה הנגרמות לחלק מהנשאים של הנגיף, מתוך תקווה כי כך יצליחו להפחית את מספר המונשמים.

אחד החוקרים הסביר כי "אם הניסוי יצליח, זה חדשות טובות ממספר סיבות. נוכל לצמצם את זמן האשפוז של הנדבקים בבתי החולים. יש סיכוי שהם יתאוששו מהר יותר וילכו הביתה, וזה כמובן תוצאות מעולות".

"ייתכן שנוכל לייעל את הטיפול במצוקה הנשימתית ולהימנע מהעברת החולים לטיפול נמרץ – וגם אלו יהיו תוצאות מעולות", הוסיף.

בינתיים, תוצאות הניסויים על חיות שכבר נערכו, העלו תוצאות חיוביות. כעת ממתינים לתוצאות המחקר על החולים בנגיף הקורונה.

הרב בנימין פישר מזהיר: "משרד הבריאות מסתיר נתונים" (צילום: באדיבות המצלם)

"אם הניסוי יצלח, הערך שלו לבריאות העולמית יהיה אדיר, בעיקר בזכות העלות הנמוכה והזמינות של התרופה", הוסיף חבר במצוות החוקרים הבריטיים.

יצוין כי עד כה, הזהירו שלא להשתמש בתרופות אלו נגד נגיף הקורונה, כאשר שר הבריאות של צרפת אף הזהיר כי "טשטוש תגובת המערכת החיסונית באמצעות כדורים מדכאי חום, יכול לפגוע לא רק בתגובת הגוף, אלא גם להסוות את חומרת המחלה, דבר שיכול להוביל לעיכוב באיבחון ובטיפול בנגיף".

גם בארגון הבריאות העולמי המליצו עד עכשיו להימנע מנטילת משככי כאבים אלו לחולי קורונה - אך כאמור, כעת מחקר חדש בודק האם התרופות כן יעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר