המינוי השנוי במחלוקת

הסערה באגודה: 'המבשר' התעלם, 'יתד' ו'המודיע' בחרו צד

מינויו של ח"כ טסלר ליו"ר הוועדה לפניות הציבור למרות צו המניעה של בד"צ מחזיקי הדת, הביאה לתגובה נזעמת של ח"כ אייכלר • בשלומי אמונים לא לקחו צד - בסיעות האחרות דיווחו כרגיל (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton ו-Yonatan Sindel/Flash90)

הסערה הפנימית באגודת ישראל מגיעה הבוקר גם ליומונים. מינויו של ח"כ יעקב טסלר נציג חסידות ויז'ניץ לתפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור בניגוד לעמדת חסידות בעלזא מקבל הבוקר סיקור שאינו שווה בכל היומונים.

בעוד 'המודיע' המזוהה עם השר ליצמן והסיעה המרכזית - גור בחר לבשר בעמוד שער על מינויו, הרי ביטאון 'שלומי אמונים' - 'המבשר' התעלם מהבשורה.

בשלומי אמונים מעדיפים לא לקחת צד ולהתערב בפומבי בקרב שמסעיר את אגודת ישראל, זאת בפרט שבית דין "מחזיקי הדת" של חסידות בעלזא הוציא צו מניעה המעכב את מינויו של טסלר.

גם ביטאון "דגל התורה" יתד נאמן לקח צד ודיווח על מינויו של ח"כ טסלר.

כזכור, וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', ח"כ ישראל אייכלר כתב מכתב אישי לחסידי בעלזא בו פירט את תחשותיו ומהלכיו אחרי "ההדחה" כהגדרתו מהוועדה לפניות הציבור.

אייכלר רמז על ריצה עצמאית של בעלזא בהמשך הדרך תוך שהוא מזכיר את ש"ס ודגל התורה שפרשו בעבר הרחוק מהחיבור מאגודת ישראל.

במכתבו, שפורסם בעמוד השער של הביטאון הבלזעאי נכתב: "לא הלכנו לכנסת לקבל שררה, אלא עבדות. אין לך שליחות קשה יותר מלטפל בפניות הציבור החי תחת משטר דיכוי הפוגע בכל יהודי חרדי הנתקל בחומת הבירוקרטיה העוינת. זכינו ב"ה לעשות זאת, ועוד נכונו לנו עתידות בס"ד, לעמוד לעזרת ה' בגיבורים; לא נרפה מהמאבק להפסקת האפליה של ילדי הת"תים, הוריהם ומלמדיהם".

"יש לנו הערכה רבה לפועלו של ח"כ יעקב טסלר, הן כעוזרו של השר ליצמן והן היום כנציג חסידי ויז'ניץ, שרובם אינם מעורבים בהדחה כלל".

"המחטף הפוליטי הזה, הוא רק עוד מכשול, במסגרת מאבק של שנים ארוכות בחומה המפלגתית, עד להשתלבות חסידי בעלזא באגודת ישראל".

"אין זה סוד שהכוחות הוותיקים במפלגה, מתחלקים במשאבים מצומצמים ודלים. לכן הוקמה ש"ס והוקמה דגל התורה, שלא מצאו עבורם מקום - עד לעצמאותם".

"ב"ה חסידות בעלזא במשך יובל שנים, גדלה והצליחה ותופסת מקום נכבד בכתרה של היהדות החרדית. שום חומה לא עמדה לבלום את פעילות נציגי בעלזא בכל תחומי העשיה הציבורית. אנו היום בראש הפעילות הברוכה בנציגות החרדית. ממלכת בית בעלזא אינה תלויה בתפקיד מסוים, אלא בעשיה לטובת היהדות בכלל ולכל יהודי בפרט".

"שינויים פוליטיים, זה טבעי. זו הפוליטיקה. אסור להרים ידיים או להתייאש. בסוף - האמת והשלום יאהבו. נשתלב ונהיה כולנו יחד אגודה אחת לעשות את השליחות שקבלנו מכ"ק מרן רבינו שליט"א לקיים רצון אבינו שבשמים", חותם ח"כ אייכלר בנימה פייסנית משהו.

יצוין כי בעקבות רמיזותיו לפילוג, גורמים בכירים באגודת ישראל אומרים ל'כיכר השבת': "זה הזמן לצאת לפריימריז בתוך המפלגה שיקבעו אחת ולתמיד את כוחן של הסיעות הפנימיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר