פרסום ראשון

הליטאים של אחיסמך מתנצלים בפני ראש העיר יאיר רביבו

לאחר שגרמו לו לפנות בית כנסת שהציבו בצורה לא חוקית, כעת, ראשי הקהילה הליטאית באחיסמך שיגרו מכתב התנצלות לראש העיר לוד יאיר רביבו; "פעלנו מתוך תחושת כאב וקושי", כתבו (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ראש העיר רביבו עם הרב ברוידא (צילום: באדיבות המצלם)

מודה ועוזב • פרסום ראשון: אחרי שחוללו בשבוע שעבר דרמה גדולה כאשר הציבו קראוון עבור בית כנסת בשכונת גני איילון (אחיסמך) והשחירו את שמו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ראשי הקהילה הליטאית שהציבה את הקראוון, שלחו מכתב התנצלות כאוב לרביבו שבו הודו על טעותם, שיבחו אותו על פועלו והבטיחו לפעול על פי חוק.

כזכור, בערב חג השבועות פרסמנו ב'כיכר השבת' כי כמה שעות לפני החג עיריית לוד פינתה מבנה יביל שהוצב בניגוד לחוק לטובת בית כנסת, במהלך אותו לילה.

עוד בנושא >>

בעירייה טענו כי חרדים רבים בשכונה התקשרו להתלונן על הנחת הקראוון בצעד פיראטי והסבירו כי נאלצו לפנות את המבנה כי הנחתו הייתה בניגוד לחוק וכי למרות ההבנה כלפי הציבור החרדי, על כלל המגזרים לפעול לפי החוק. מנגד, עשרות אברכים מחו על המהלך וטענו כי מתנכלים להם.

הבוקר שלחו א"ט וי"כ שניים מראשי הקהילה שגרמה לסערה, מכתב לראש העיר לוד רביבו שבו הודו: "פעלנו מתוך תחושת כאב וקושי בהעדר מקום קבוע לתפילה ולימוד, בפרט בפרוס החג. במחשבה לאחור, זו אכן הייתה פעולה רגשית שהביאה אותנו לפעול שלא כדין ואנו מצרים על כך. אנו מעוניינים מכאן ואילך לפעול לפי מתווה מקובל ומוסכם בצורה שמקובלת עליך כבוד ראש העיר".

הם הבטיחו כי יציבו את המבנה שרכשו: "אך ורק בגבולות האישור שנקבל מהעירייה, לפנותו בכל זמן שהעירייה תמצא לנכון, לבצע את החיבורים הנדרשים בצורה נאה ומתוקנת ולפעול בכל אופן שנידרש כדי לשמור על הסביבה ולא לגרום נזק חלילה. אנו מודעים לכך", הוסיפו, "שהנך שקד על פתרון זמני כולל למגוון הקהילות והאוכלוסיות בשכונתינו. אתה דואג ללא הרף לתושבים".

במכתב הסבירו השניים כי פעלו כפי שפעלו משום ש"אחוזים גבוהים מכלל תושבי השכונה הן אברכים העוסקים מרבית היום בלימוד תורה ולימוד ממושך תחת כיפת השמיים או בחניונים אינו אפשרי כלל".

יצויין כי ביום שלישי השבוע נפגש רביבו עם רב השכונה, הגאון רבי אברהם ברוידא, וככל הנראה פגישה זו סללה את הדרך למכתב ההתנצלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר