ביקורת אלבום

היוצר ש"גייס" את רמי קליינשטיין לברסלב

לא כל יום מתאספים שולי רנד, רמי קליינשטיין, שאנן סטריט ורון נשר להתארח באלבום של אמן אחר. וכשזה קורה, זו חגיגה. נתנאל לייפר על אלבומו הייחודי של גדי פיינגולד (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מזמן לא שמעתי "אלבום", אלבום אמיתי, כזה שיש בו משמעותית אמתית לסדר השירים וחיבור ממשי בין שיר לשיר. "אבדת בת מלך" החדש של הזמר והיוצר גדי פיינגולד הוא אלבום אמיתי, מהיחידים שיש לכם סיבה אמתית לגשת לחנות ולרכוש אותו באופן פיזי כדי לקבל את החוויה המלאה שלו.

כלוב של זהב

פיינגולד, הוא הבעלים של אולפן ההקלטות הגדול בישראל - אולפני פלוטו, בו מקליטים מיטב האמנים בישראל. הוא חזר בתשובה לפני כמה שנים והפך לשומר תורה ומצוות. לפני כשלוש שנים וחצי הוציא פיינגולד את אלבום הבכורה שלו "לא תיפול רוחי", אלבום איכותי בהחלט בו הוא אירח את אביתר בנאי לשיר הנושא שלו. באלבום החדש שלו הולך פיינגולד צעד קדימה מבחינת היצירתיות כשהוא בוחר לכתוב ולהלחין אלבום שלם על סיפורו של רבי נחמן מברסלב - 'אבדת בת מלך' שמגלם משל אותו כל יהודי יכול לקחת לעצמו ולעולמו.

לצפייה בראיון של גדי פיינגולד בתכנית 'המבקר'

פיינגולד שהתחבר במיוחד לסיפור, יצר ספרון מושקע במיוחד עם ציורים מרהיבים של הצייר אוליבר טלז שיצרו לאלבום ולכל מה שסביבו שפה בפני עצמה שכוללת גם חוברת צביעה מרהיבה ומגנטים עם משפטים יפים מתוך הסיפור וגם כמה קליפי אנימציה מרהיבים מתוך שירי האלבום.

פיינגולד מגלם באלבום ובמופע אותו הוא מעלה את ה'משנה למלך' שיוצא לחפש יחד עם משרתו (רמי קליינשטיין) את בת המלך האבודה שנלקחה אל ארמונו של ה'מלך הרשע' (שולי רנד בקטע מופלא), בדרך הוא פוגש את ה'ענק' ( הראפר רון נשר). פיינגולד וקליינשטיין עוברים הרפתקאות רבות שמסופרות בחוברת המצורפת ובשירי האלבום אותם כתב והלחין פיינגולד בעצמו כשהוא מסתייע בחברים מוכשרים מהשורה הראשונה כחנן בן ארי, שאנן סטריט, סיני תור, אייל מזיג, רועי אדרי וחברים נוספים.

הביאו את המלכה - שולי רנד

הלחנים באלבום פשוט קסומים והם נעים על רוק משובח במיוחד עם נגיעות של מוזיקה קלאסית קסומה עם תזמורים מרהיבים של כלי מיתר אליהם חבר לפיינגולד המעבד והמפיק המוערך אייל מזיג, שגם ניצח על ההקלטות. פיינגולד הצליח ליצור אלבום עם תחושת זרימה מוזיקלית משובחת שמצליחה גם להמחיש את אווירת הסיפור ולתת לכל זמר את המקום המתאים לו.

המופע המלא ששודר ב'כיכר השבת' (צילום: יוסי לולוי. צילום מופע ועריכה: אלעד בן דוד)

כמי שראה גם את המופע, אני חייב לציין כי האלבום והמופע למרות ההקבלה ביניהם בחלק גדול מהשירים, הם חוויה שונה שכן המופע מופנה יותר אל "האבדה" האישית של פיינגולד עצמו כשהוא מפרש את המשל באופן אישי יותר בשונה מהאלבום שמספר את סיפורו של רבי נחמן בצורה כללית יותר. במופע יש גם שירים נוספים שלא נכנסו לאלבום החדש ואולי יוקלטו רק בעתיד.

האורח המשמעותי ביותר באלבום הוא הזמר והיוצר הישראלי הנודע רמי קליינשטיין. מי שמכיר מעט את רמי קליינשטיין מבין עד כמה זה לא טרוויאלי שאמן בסדר הגודל שלו יתארח בהתמסרות גדולה כל כך לפרויקט שהוא לא שלו. קליינשטיין שר בשלושה משירי האלבום כשהוא נכנס לגמרי לתפקיד "המשרת" של פיינגולד שיוצא איתו למסע הארוך והקשה אחר בת המלך האבודה. קליינשטיין שבשנים האחרונות התארח בכמה מאלבומי 'צמאה' ובשירים דתיים אחרים הוא שדרוג משמעותי וכיפי לאלבום של פיינגולד וניכר שלקליינשטיין היה כיף לזרום עם סיפורו של רבי נחמן מברסלב.

ענק - עם רון נשר

בניגוד לאלבומים "רגילים" בהם ניתן להתייחס לכל שיר בנפרד, כוחו של האלבום של פיינגולד הוא בהיותו יצירה אחת שלמה ומורכבת שכדי ליהנות ממנה באופן המלא שלה כדאי להקשיב לאלבום מתחילתו עם החוברת ביד כדי להבין "מי נגד מי" ולהבין את תפקידי השירה המשמעותיים של האלבום הזה.

אם עדיין לא הבנתם, אני ממליץ בחום על האלבום הזה, על כל החוויה הנלווית שלו והחן הרב ביצירתו של פיינגולד. "אבדת בת מלך" מקבלת עומק וזוויות רבות אפילו למי שכבר הכיר את הסיפור/משל הזה של רבי נחמן מברסלב. כולי תקווה שהמאזינים שכבר פחות רגילים לאלבומים, ידעו להעריך את האלבום הזה ולהבין עד כמה הוא מיוחד ואיכותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר