תיעוד סוער

שבת של מהומות בסאטמר: המאבטחים והאלימות

פיטוריו של ראש ישיבת סאטמר בבני ברק בהוראת האדמו"ר, ממשיכים להסעיר את השכונה - וביממה האחרונה, כולל בשבת עצמה - האלימות הגיעה לשיא חדש • תיעוד סוער (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הפילוג בסאטמר בבני ברק על רקע הוראת האדמו"ר לפטר את ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש ממשרתו, הגיע לשיא חדש, כאשר בערב שבת התפתחו מהומות קשות בין אנשי הרב לבין עשרות מאבטחים שהובאו אל תוך בית המדרש, ככל הנראה בהוראה של אנשים הקשורים להנהלת המוסדות.

לדברי אחד הנוכחים, עשרות אנשי האבטחה הגיע בסמוך לכניסת השבת וסילקו את עשרות המתפללים ששהו באותה שעה במקום, תוך שימוש באלימות קשה, גז פלפל וכוח רב.

עוד הוא מספר, כי בעקבות כך הגיעו כמה מאות מתפללים לתפילת ערבית בליל שבת ברחבה הסמוכה לבית המדרש, ולאחר הסעודה חזרו שוב למקום, בניסיון לפרוץ אל בית המדרש, בעוד המאבטחים עומדים על גג הבנין ומשליכים ממנו אבנים, ברזלים ומוטות עץ - חלקם נלקחו מציוד ששייך למקום.

"אחד האברכים נחתך בידו ונזקק לתפירות, והמהומות נמשכו אל תוך הלילה", מתאר עד ראייה נוסף, "עד שהמשטרה הורתה למאבטחים לעזוב את המקום".

הנזק לרכבים (באדיבות המצלם)

לדבריו, "לקראת שבת בבוקר חזרו המתפללים אל רחבת בית המדרש לתפילת שחרית, ובהמשך אף לסעודה שלישית - במהלכה נשא דברים אחד הרבנים ומחה על חילול השם הנורא", כהגדרתו.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מוסיף אחד החסידים, כי הזעם כעת בציבור הוא גדול מאוד, וכי בימים הקרובים צפויים צעדים חריפים מצד המתפללים.

עוד הוא מציין כי נגרם נזק לרכבים רבים שחנו בצד הדרך, כתוצאה מהאבנים שיידו המאבטחים, וכי "אין ספק שמישהו מאוד רצה לראות את התמונות הקשות", כדבריו.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר