רגיעה במהומות

ארה"ב: עשרת אלפים הפגינו ליד הבית הלבן

המחאה בארה"ב נמשכה גם הלילה. עשרת אלפים מפגינים השתתפו בעצרת מחאה שקטה יחסית סמוך לבית הלבן. הצבא נערך לשמור על הסדר. טראמפ האשים את התקשורת (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כתובת הענק שרוססה על ידי העירייה (צילום: אפריל ד. ריאן, טוויטר)

הפגנות הענק בארה"ב נמשכו גם אמש אם כי על פי הדיווחים ההפגנות היו שקטות יותר. כעשרת אלפים מפגינים הפגינו בעיר הבירה וושינגטון סמוך לבית הלבן. המחאה נערכה במקביל לטקס שנערך לזכרו של ג'ורג' פלויד שמת במהלך מעצר משטרתי אלים לפני כשבועיים.

כוחות הצבא נערכו מבעוד מועד להגעת המפגינים כשהם חוסמים את דרכי הגישה לבית הלבן מחשש להתפרצות המפגינים.

טראמפ התייחס למחאה בוושינגטון בציוצים בטוויטר. הנשיא כתב שמספר המפגינים היה נמוך בהרבה מהמצופה. הוא הודה לאנשי המשמר הלאומי, השירות החשאי והמשטרה שלדבריו "עושים עבודה מצוינת". לאחר מכן האשים טראמפ את רשת CNN ו-MSDNC בליבוי הציבור. "מזל שיש להן מעט מאוד צופים", הוא הוסיף.

מי שמלבה את המהומות בבירה האמריקאית היא ראש העיר עצמה, מוריאל באוסר, ילידת וושינשטון, שחורה שהחליטה לקרוא לכיכר הסמוכה לבית הלבן "לחיי שחורים יש ערך" - ססמת ההפגנות. כמו כן עובדי העירייה ריססו ביוזמתה כתובת ענקית במיוחד על הכביש מול הבית הלבן עם אותה הססמה.

באוסר אף דרשה מהנשיא לסלק את הצבא מהעיר, זאת למרות הביזה וההרס הרב שגרמו הפורעים בהפגנות. הנשיא צייץ בתגובה כי "היא לא כשירה" והוסיף שהצבא והמשמר הלאומי דווקא הצילו אותה ממבוכה. אתמול חזרה באוסר לכיכר כדי להפגין מול טראמפ.

הרגישות מול התנהלות השוטרים הפכה בארה"ב לנושא מסעיר במיוחד, אתמול הושעו שוטרים בבאפלו, ניו יורק, שעל פי הטענות הפילו לקרקע מפגין בן 75. במחאה חבריהם, למעלה מ-50 שוטרים הודיעו על פרישה מהמשטרה לנוכח אי הגיבוי שהם זוכים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר