פרסום ראשון

אכזבה: בג"ץ דחה את עתירת בעלי האולמות החרדיים

לאחר שמספר בעלי אולמות חרדיים, עתרו לביהמ"ש העליון, נגד שר הבריאות, המנכ"ל והסמנכ"ל, על אפליה כנגד בעלי האולמות החרדיים. הערב, בג"ץ דחה את העתירה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שמספר בעלי אולמות חרדיים, עתרו לבית המשפט העליון, נגד שר הבריאות, המנכ"ל והסמנכ"ל, על אפליה כנגד בעלי האולמות החרדיים. הערב (ראשון), בית המשפט דחה את העתירה.

עיקר העתירה נסובה בגין האפליה של האולמות החרדיים, כנגד האולמות החרדיים. לטענת בעלי האולמות, הייתה החלטה שרירותית של משרד הבריאות שהתחשבה אך ורק בבעלי האולמות החילוניים, מבלי להתחשב בציבור החרדי.

מי שדן בעתירה, היה שופט העליון מני מזוז, שהבהיר שהוא לא רואה צורך להתערב בהחלטת הממשלה ומשרד הבריאות - ולדבריו אין זה מתפקידו כלל, במיוחד לאור הנתונים המדאיגים של נגיף הקורונה.

ככלל, כתב מזוז בפסק הדין, בית המשפט אינו מתערב בהחלטות הרשויות, אלא אם כן הוא חשב שנפל פגם בהחלטה, אלא שבמקרה דנן, מדובר בהחלטה מקצועית בלבד.

וכך כתב מזוז: "לא מצאנו כי נפל פגם בשיקול דעת המשיבים, הסבורים כי אין דין אולמות אירועים כדין בתי אוכל. כמפורט בתגובת המדינה, קיימים הבדלים רלבנטיים בין מסעדה או בית קפה לבין אירוע של חתונה (או אירוע אח(ר) באולם אירועים, ובין היתר לענין כמות האנשים המרוכזים במקום אחד, ומידת הקרבה ביניהם (למשל ברחבת הריקודים), ולענין פרק הזמן השונה של משך האירוע".

"יצוין לבסוף כי המועד שנקבע לתחילת יישום מתווה אולמות האירועים הוא 2020.6.14 ,היינו בעוד ימים ספורים, וזאת בהנחה ותקווה כי לא יחול שינוי בתחלואה שיחייב בחינה מחודשת. אשר על כן העתירה נדחית. בנסיבות הענין לא יהא צו להוצאות"

בעלי האולמות, אומרים ל'כיכר השבת': "אנחנו מאוכזבים מאוד מהחלטת בית משפט העליון, חשבנו שכשמדובר בנושא כלכלי, 'העליון' לא יבחן אותנו כחרדים - אלא כבעלי עסקים - וכנראה שתקוותינו התבדו".

בעל אולם 'שירת ירושלים', בראיון ל'כיכר', בתחילת משבר הקורונה: 'מאות טלפונים מזוגות שבורים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר