התרח"ט הסימולטיבי

ראיון: "צה"ל של 2020 יהפוך להיות הרבה יותר קטלני"

לראשונה בתולדות צה"ל, נערך תרח"ט סימולטיבי. סא"ל יניב הרן, מג"ד התקשוב של אוגדה 162 מספר ל'כיכר השבת' על התרגיל שמדמה את שטח האוייב בצורה הכי מדוייקת (ביטחון)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

שטח האויב הגיע לתוך הבסיס: בצה"ל מסכמים בהצלחה את התרגיל החטיבתי (תרח"ט) הסימולטיבי הראשון בתולדותיו. בראיון ל'כיכר השבת', מסביר סא"ל יניב הרן, מג"ד התקשוב של אוגדה 162 על המטרה: להפוך את צה"ל ליותר קטלני.

לדבריו, "זרוע היבשה מגדירה את שנת 2020 כשנה שאנחנו מטפלים ביחידות הצבאיות והופכים אותם לקטלניות יותר. אנחנו עושים הרבה מאוד תרגילים למפקדים, בסדיר ובמילואים, וגורמים לזה שהשפה שלהם, מהבכירים ועד למ.פ., תהיה משותפת".

המטרה שלהם היא שכל המפקדים יוכלו "לראות את אותה מטרה ולירות באותה מטרה. כחלק מזה, אנחנו עורכים תרח"טים סימולטיביים".

המג"ד מסביר כיצד נערך התרגיל. "השקענו משאבים גדולים מאוד לייצר מציאות מקבילה טכנולוגית, אליו אנחנו מכניסים את המ.פ. והם חווים את כל האתגרים שיהיו להם בשדה הקרב, מול האוייב שמדמה אותם. אנחנו מתרגלים מהרמה הטקטית, עד למפקדות דרך כל נהלי הקרב".

במענה לשאלת 'כיכר השבת', מסביר סא"ל הרן את ההבדל בין התרגיל הזה לבין התרגילים ה'רטובים', בשטח. "בתרגילים הרגילים, בוחנים את הכושר של החייל. רואים אותו רץ בשטח, ומזיע. אבל כדי להפוך את צה"ל לקטלני, אנחנו נותנים לחייל את הכלים להפוך ליותר אופרטיבי, להכיר את חיל האוויר, הים, הארטילרי, המודיעין האיכותי שיכול להגיע לרמת הלוחם".

תרגיל 'רטוב' של צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

"יותר מזה, בסיום כל אקט בתרגיל, יש מערכות תחקור שבודקות את הפעולות שלו ויכולות לגרום לו להשתפר בנקודות בהם יכול היה להיות יותר קטלני. בנינו מעין מציאות רבודה, בהם אנחנו מתרחשים אותם בכל האמצעים שהם יכולים לפגוש. זה תרגיל שמי שנמצא שם ורואה אותו - דופק לו הלב. כשהמ.פ. עולה בקשר ומזמין מסוק, מופיע מסוק במציאות הרבודה".

בתרגיל, נערכים בצה"ל לכל תרחיש. "אנחנו מדמים גם לחימה בעזה, בלבנון ובכל המתארים האופורטיביים שאנחנו יכולים לדמות. לדוגמה בשטח אורבני, כשלוחם ייכנס לבית של שלוש קומות, הוא יכול לעלות לקומה השלישית ולתצפת משם על שאר הכפר. ממש תרחיש אחד לאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר