פרסום ראשון

ההפגנה בוטלה: משה ליאון ו'העדה החרדית' הגיעו להבנות

המאבק על הפיכת מרכז ירושלים למדרחוב: גורמים בעדה החרדית הגיעו להבנות מול עיריית ירושלים כי יפעילו את המוזיקה בווליום נמוך - ולא יחרגו אחרי השעה 23:00 (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הקרב על קדושת ירושלים: ראש העיר משה ליאון ועסקנים מטעם 'העדה החרדית' הגיעו ביניהם להבנות ראשוניות, בנוגע להפיכת אזורים במרכז העיר למדרחוב.

התכנית, שנועדה לסייע למסעדנים שניזוקו קשות בתקופת הקורונה, הייתה אמורה להפוך רחובות מרכזיים למדרחוב, על מנת שהלקוחות יישבו בחוץ - וייהנו במקביל משלל הופעות.

בעדה החרדית, כמו גם גורמים חרדים נוספים, הביעו זעם על התכנית, שהייתה מביאה מרכזי בילוי לסמיכות לשכונות החרדיות.

אחרי שכבר הוציאו מכתב נזעם בו הבהירו כי "הציבור החרדי לא יוכל להחריש, ויעשה ככל אשר יוכל, כמסורת אבותינו, למנוע את החרפה", הגיעו להבנות.

הפגנה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע כי בין היתר, בעירייה הסכימו כי הווליום בעת השמעת המוזיקה לא תהיה גבוהה מידי - וההופעות יסתיימו עד השעה 23:00.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בשל ההבנות הראשוניות, הפגנת המחאה שתוכננה להתקיים אמש ליד ביתו של ראש העיר משה ליאון - בוטלה ברגע האחרון.

במכתבם החריף, טענו רבני הבד"ץ כי היוזמה של ליאון, תגרום "לטמא את עיר הקודש בפרצה חמורה, בהפיכת רחובות במרכז העיר למדרחוב לשעות הערב והלילה עם הופעות ובילויים".

"אנו קוראים אל האחראים בדבר, לבטל תוכנית זדונית זו, כי הציבור החרדי לא יוכל להחריש, ויעשה ככל אשר יוכל, כדת של תורה ומסורת אבותינו בידינו, למנוע את החרפה ולעצור בעד המשחית".

גורמים ב'העדה' אומרים ל'כיכר השבת' בתגובה כי "אנחנו לא יודעים עם מי ראש העיר ישב. ההפגנה בוטלה, כי הגיע אליהם מסר שמבטלים לגמרי הכל". הגורמים מאיימים כי "אם זה כן יתפתח, המאבק יחריף, לא ננהג באיפוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר