התפרצות הגל השני

קבינט הקורונה החליט להקפיא הקלות; 800 חולים בשבוע

"לוחצים על הבלמים לאור העלייה בתחלואה" - הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת קבינט הקורונה, במהלכה הוחלט על הקפאת כלל ההקלות, למעט אולמות האירועים, למשך שבוע (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שרי הממשלה החברים בקבינט הקורונה התכנסו הבוקר (שני) לדיון בעקבות המשך התפרצות נגיף הקורונה בישראל. בשבוע האחרון, אובחנו בישראל 800 חולים חדשים.

במהלך ישיבת הקבינט הוחלט על הקפאת כלל ההקלות שתוכננו למשך שבוע. בשבוע הבא, יתכנס הקבינט לדיון נוסף ולקבלת החלטה על אותם הקלות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון כי כעת, "לוחצים על הבלמים לאור העלייה בתחלואה". בין ההקלות שהוקפאו: מהלך חידוש תנועת הרכבות.

למרות הקפאת ההקלות, אישרו שרי הקבינט לערוך אירועים באולמות בהשתתפות של עד 250 איש - על אף העליה המדאיגה במספר החולים החדשים.

נתניהו, אתמול: נשקול צעדים (צילום: לע"מ)

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הציג במהלך הדיון סקר שנערך עבור משרדו, ממנו עולה כי כמעט 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה.

לדברי שר הבריאות, "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה. המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו את המשך פתיחת המשק, כולל פתיחת הרכבת בעוד יומיים במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה. האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום".

"ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה".

אך דעתו של שר הבריאות לא התקבלה, ובסיום הדיון הוחלט כאמור להקפיא בשבוע כמעט את כל ההקלות שכבר אושרו - כולל חידוש תנועת הרכבות.

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי מסרה בתגובה: "ההחלטה כעת שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות".

"יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים - אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר