"לעטות מסכות"

פרופ' רוני גמזו: "אין גל שני בישראל. לחזור לשגרה"

רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב מסביר כי אין התפרצות גל שני של נגיף הקורונה בישראל; קורא לממשלה להמשיך בשורת ההקלות - ולציבור להקפיד על כללי ההיגיינה (קורונה)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, טוען היום (שני) כי אין "גל שני" של התפרצות נגיף הקורונה בישראל, וקורא לממשלה להמשיך להחזיר את המשק לשגרה.

במקביל, קורא גמזו לאזרחים להקפיד על כללי ההיגיינה, ריחוק מאנשים ועטיית מסכה. לטענתו, העליה בכמות הנדבקים היומית, היא "תיקון טכני לכמות נדבקים סבירה למשק ישראלי שפתוח כמעט כולו".

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של בית החולים הסביר גמזו, "המושג "גל שני" ברמה המקצועית האפידמיולוגית מכוון להתקדמות של תחלואה מעריכית. גידול מעריכי שכזה לא סביר באוכלוסייה שלנו שעם כל השאננות שלה איננה יותר נאיבית בכל הקשור לקורונה".

"בהקשר זה צריך לזכור המטרה היא השטחת עקומה; לא איפוסה והפחתת כמות החולים הבינוניים והקשים וגם זה תוך איזון המחיר שהחברה צריכה לשלם".

בניית מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: משרד הביטחון)

הוא הוסיף כי "ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הבריאות נהגו באומץ בפתיחה של המשק ועליהם לא לפחד ולהמשיך לעשות צעדים נוספים לחזרה לשגרה. אחת מהן והחשובה ביותר ואני כותב גם מנכ"ל ארגון של 7,000 עובדים היא לאפשר תחבורה סדירה במדינה ולפתוח כבר סופסוף את הרכבת. מדובר בצינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה".

"אמנם אירוע הקורונה הוא קשה לניבוי ואין מספיק מידע; מה שנראה נכון היום - מתהפך תוך יום ולא תמיד כדאי לנסות להתנבא אבל עוד יותר קשה לעמוד מנגד בשוויון לב למול אפשרות של צעדי הגבלה חוזרים וקריסה נוספת של המשק".

לדבריו, "תחלואה של 100 ואפילו 200 לא צריכה להבהיל ולא לעצור את הצעדים החשובים יותר שיאפשרו להחזיר עובדים למעגל העבודה וחיים לנורמה. יש להחזיק את המשק לפעילות ולהציל את הכלכלה הישראלית".

בפניה לאזרחים כתב, "הציבור צריך להמשיך לשמור בהדיקות על כללי ההיגיינה, ריחוק, עטיית מסיכה ולהבין שזה לא זמני - זאת התנהגות שתידרש מאיתנו לפחות לעוד מספר חודשים. עד אז, חובה עלינו לעשות כל שניתן למען רווחתם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל כי הבריאות היא של כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר