כוכבי מסביר • צפו

צה"ל קיים פורום סיכום תקופת הקורונה: "נערכים לגל שני"

הצבא קיים היום (שני) פורום לסיכום הפעילות והלקחים מהתמודדות צה״ל עם הקורונה. הרמטכ"ל אביב כוכבי: "אנחנו לומדים, מתחקרים ומשתפרים לקראת הגל השני" • צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל קיים היום (שני) פורום למידה והפקת לקחים "עד כאן" בנושא התמודדות הצבא עם נגיף קורונה, שפרץ בפתאומיות לחיינו. כמו כן, דנו בפורום על המוכנות של הצבא לגל שני.

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי , אשר עמד בראשות הפורום, ציין בדבריו כי "צה״ל לא נח על זרי הדפנה, אנחנו לומדים, מתחקרים ומפיקים את הלקחים הנדרשים על מנת לשפר את מוכנותנו להתמודדות עתידית, במסגרת ההיערכות לגל שני, בתקווה שלא יבוא".

הצבא סיכם את הפעילות והלקחים מהתמודדות צה״ל עם נגיף קורונה, בהקשרי הסיוע האזרחי והפעולה הצבאית לצד הנגיף. כחלק מהיום, הוצגו מקרי בוחן של יחידות בצבא שהתפקוד שלהם השתנה במהלך תקופת הקורונה.

מפקד סיירת מטכ"ל, אלוף-משנה י' הציג את אופן פעילות היחידה במערך הבדיקות לנגיף. בנוסף הציג ראש זירת מחקר טכנולוגי, אלוף-משנה נ' את פעילות מרכז המידע והידע הלאומי.

המפקדים דנו במוכנות צה"ל לגל שני של נגיף הקורונה, בהיבטים צה"ליים רחבים, בדגש על היבטי הפעלת פיקוד העורף בחירום והיבטי פיקוד ושליטה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא דברים ואמר: "נקראתם לדגל עם פרוץ המגיפה - והתייצבתם, אבל האמת, רובכם הגדול נקרא על ידי צו מצפונו וערכיו, ולכל מקום ונושא שבו נדרשה עזרתכם - הגעתם. עשיתם זאת במסירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת".

הרמטכ"ל אף ציין, כי "המאמצים השונים נפרסו לאורכה ולרוחבה של הארץ - לוחמים בסמטאות של בני ברק וירושלים חילקו מזון, חיילים וחיילות פעלו במתן מענה הסברתי לאזרחים, מפקדות ומפקדים סייעו ברשויות המקומיות, במלונות ובבתי החולים, ואנשי היחידות הטכנולוגיות עמלו לילות כימים על פיתוח שיטות ואמצעים מתקדמים לסיוע במאבק".

"בזכותכם", הוסיף הרמטכ"ל, "מפקדי היחידות שעלו על הבמה, ובזכות אלפי המפקדים והחיילים שבשמם אתם עומדים כאן היום, יכולנו לאתגר. המאמץ היה משותף. צה"ל פעל כמקשה אחת ושיתף פעולה עם גופים אזרחיים ועם משרדי הממשלה".

בסיום פורום הלמידה, התקיים טקס הענקת תעודות הערכה לגופים ויחידות בצה"ל, כמו גם לשותפי צה"ל לדרך, על פעילותם, וכן על מיזמים שנועדו לתמוך במשק האזרחי ומתן סיוע רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר