המדינה נפתחה

ר"מ ניו זילנד הודיעה: "ניצחנו את הקורונה"

בניגוד לישראל שמתמודדת עם התפרצות אפשרית נוספת לאחר שהסירה את רוב המגבלות, ניו זילנד, מדינה עם חמישה מיליון תושבים, הודיעה הבוקר, על חיסול נגיף הקורונה (עולם)

משיאל לוי | כיכר השבת |
רחוב בולינגטון, ניו זילנד, בתקופה הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

בניגוד לישראל שמתמודדת עם התפרצות אפשרית נוספת לאחר שהסירה את רוב המגבלות, ניו זילנד, מדינה עם חמישה מיליון תושבים, הודיעה הבוקר (שני), על חיסול נגיף הקורונה.

ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן הכריזה כי מעתה אפשר לקיים אירועים ולפתוח מחדש את העסקים, החנויות והמלונות. גבולות המדינה עדיין יישארו מבוקרים וסגורים אך נבחנת האפשרות לקיים 'בועת תנועה' בינה לבין אוסטרליה השכנה אשר איתה יש להם קשרים מיוחדים.

"העבודה לא הסתיימה, אבל אין ספק שזה ציון דרך משמעותי", אמרה ארדרן, "תודה לך, ניו זילנד".

חיילי ניו זילנד בריקוד קרב מאורי מסורתי • צפו (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

מה שהביא להצלחתה של ניו זילנד בפני הקורונה הוא סגר נוקשה שהושתת עליה במשך 75 ימים. רוב העסקים נסגרו פרט לעובדים חיוניים שלהם הותר לצאת לעבודה.

"היום, אחרי 75 ימים, אנחנו מוכנים", אמרה ראש הממשלה ארדרן במסיבת עיתונאים.

ראש הממשלה הכריזה כי החל מהלילה (בין שני לשלישי) יוסרו הגבלות הריחוק החברתי, והמדינה תעבור מכוננות בדרגה 2 לכוננות בדרגה 1. בגבולות המדינה תימשך הביקורת המוגברת, כשכל אדם שייכנס לניו זילנד יידרש להיבדק כדי לוודא שהוא אינו מביא איתו את הנגיף.

ראש הממשלה סיפרה כי כאשר נודע לה כי לא היו עוד מקרים במדינה, היא פצחה בריקוד קטן מתוך שמחה. "בתי הקטנה הופתעה מהריקוד שלי", סיפרה רה"מ, "אך היא הצטרפה אליי למרות שלא ידעה על מה השמחה".

ההכרזה על "ניצחון" הקורונה בא על רקע העובדה שלא נרשמו מקרים חדשים של הנגיף בתקופה האחרונה. מדובר בפעם הראשונה מאז סוף חודש פברואר שהמדינה נמצאת במצב כזה.

שחזור הסתערות הפרשים (צילום: לע"מ)

בהשוואה לישראל, ניו זילנד לא הוכתה קשות מהקורונה. מאז פרוץ הנגיף, התגלו בניו זילנד "רק" 1,154 מקרים ו-22 נפטרים, אך הצעדים המהירים שננקטו מנעו ככל הנראה מצב גרוע יותר ואף הביאו להכרעתו של הנגיף במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר