ישיבות וכוללים - בחוץ

המפה חושפת: 16 היישובים שייכנסו ל'מובלעת פלסטינית'

במידה והחלת הריבונות תצא לדרך, 16 יישובים דתיים וחרדים יכנסו לתוך מובלעת פלסטינית, כך עולה מהמפה הנחשפת ב'כיכר השבת' • סגן השר פרוש: "כמה כאב זה גורם, ירגישו קשה וגרוע" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש והמפה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: לראשונה, התייחסות חרדית נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון - ונגד 'תוכנית המאה' של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אך קודם לכן, לידי 'כיכר השבת' הגיע מסמך המלמד על המפה המסתמנת, לפיה יישובים דתיים וחרדים ייכנסו לתוך מובלעת פלסטינית, במידה והחלת הריבונות תצא לדרך.

מדובר ביישובים שבתוכם יש עשרות ישיבות, כוללים לאברכים, בתי כנסת, תלמודי תורה, בתי ספר וגני ילדים.

במפה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', מסומנים 16 יישובים הנחשבים לדתיים – חרד"לים. במידה ו"תוכנית המאה" תצא לדרך, הרי שהכניסה והיציאה מהיישוב תהיה מורכבת לאחר שהשטח העוטף את אותם יישובים יהיה שטח פלסטיני.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, הנחשב לסמן הימני ב'יהדות התורה', יצא הבוקר (שלישי) למתקפה נגד התוכנית והשווה את התוכנית לסגר שהוטל על הריכוזים החרדים.

המפה המלאה

בדבריו כתב פרוש כי "הבולט מבין השינויים בתוכנית ה-100 של טראמפ לעומת המדיניות שננקטה בעבר ע"י נשיא ארה"ב, היא מכך שהשטח של בקעת הירדן יהיה בשליטת מדינת ישראל, וזאת מתוך ההכרה של ארה"ב ששטח זה הוא נכס אסטרטגי לבטחונה של ישראל".

"בד בבד", כתב פרוש והוסיף, "עם פרסום נתון זה, מתחזקות השמועות שבתוכנית ה-100 של הנשיא טראמפ בו יימסר רובו של השטח ביהודה ושומרון להקמת מדינה פלשתינית, יישארו בשטח זה אלפי יהודים שיגורו ב-16 יישובים שייהפכו למובלעות, כאשר הכניסה והיציאה מהן יהיה בתוך השטח שמיועד למדינה הפלשתינית".

בפגישה שקיים אתמול סגן השר מאיר פרוש עם תושבים מאותם ישובים הם הציגו בפניו את תחושותיהם הקשות מפני העתיד, בזאת שחייהם ייהפכו לבלתי נסבלים.

פרוש שהאזין לנתונים שתושבים אלה הציגו בפניו ואת מכלול ומרקם החיים של רוב רובם מהמתיישבים האלה, שמע על אופיים השמרני וההלכתי, של מוסדות החינוך המתנהלים בהפרדה גמורה, ואף בתי הכנסת שנבנו לתפארת, יחד עם הישיבות שקיימות שם.

סגן השר מאיר פרוש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בדבריו, התייחס פרוש למצוקתם ואמר: "דווקא בשבוע בו נקרא בתורה את ההכנות לכניסת בני ישראל לא"י, יש דיבורים על וויתור של חלקי ארץ ישראל, כמה כאב דבר זה גורם, והזכיר שכולנו נזדעקנו כאשר נודע שהכריזו סגר על שכונות מהמגזר החרדי, אותם הישובים ביהודה ושומרון שיהיו מובלעות בתוך השטח הפלסטיני, ירגישו פי כמה וכמה קשה וגרוע יותר, מאשר אותם השכונות החרדיות שהיו בסגר בתקופת הקורונה, והחשש לעתידכם וגורלכם במובלעות אלה, מובן בהחלט".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפגש אמש (שני) עם רבנים בכירים בחב"ד בעיר רחובות בניסיון לגייס אותם למאבקו נגד תוכנית המאה של טראמפ.

בשורה התחתונה, קשה להעריך מה תהיה ההשפעה של התנגדות 'יהדות התורה' לתוכנית טראמפ - במידה וההתנגדות תכלול את כלל חברי הסיעה, מהסיבה הפשוטה שהתוכנית ככל הנראה לא תובא לאישור חברי הכנסת.

על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין כחול לבן לליכוד, ההסכם אינו מחייב את נתניהו להביא את הצעת הריבונות לאישור הכנסת, ומצד שני מאפשר לו לקדם בכנסת הצעה שלא קיבלה את אישור הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר