"תופס שעות מזמני"

הגרש"צ רוזנבלט עוזב את הרבנות באחיסמך

קצת יותר משנה לאחר שהתמנה לרב שכונת אחיסמך בלוד, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, רבה הליטאי של בני ברק, הודיע כי ממנה במקומו שני רבנים שינהיגו את השכונה (חרדים, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרש"צ רוזנבלט (צילום: באדיבות המצלם)

קצת יותר משנה אחרי שהתמנה לרב שכונת אחיסמך בלוד, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, רבה הליטאי של בני ברק, הודיע כי הוא פורש מתפקידו ש"תופס שעות רבות מזמני".

במכתב שכתב לראש עיריית לוד, יאיר רביבו, כתב הרב רוזנבלט: "הנה לפני יותר משנה התבקשתי על ידי גדולי ישראל לישא בעול הרבנות בשכונת גני איילון - אחיסמך, ובהיות שהאוכלוסייה מורכבת והסגנונות שונים, החליטו גדו"י שצריך שני רבנים ונשלחתי להיות אחד משני הרבנים של השכונה".

הרב רוזנבלט הסביר כי שני התפקידים במקביל, בבני ברק ובאחיסמך, הינם מעמסה גדולה עבורו וכתב: "לאחר תקופה הוטל עליי עול הרבנות של העיר בני ברק אשר כידוע תופס שעות רבות מזמני, וכך נוצר מצב שאין באפשרותי למלא את כל חובותיי אל תושבי השכונה היקרים על הצד היותר טוב, ובפרט שתחילת היישוב דורש הרבה ארגון ונשיאה בעול".

במכתבו הודיע הרב כי הוא ממנה שני רבנים צעירים לנווט את השכונה: "נתבקשתי על ידי תושבי השכונה לסמוך איש על ימיני, ובהנחיית גדולי ישראל ראינו לנכון להכניס לתפקיד את הגאון המופלג הרב יעקב לנדו, מו"צ בית ההוראה בשכונתנו, אשר יש לו הניסיון הדרוש בהנהגה עם הכלל והפרט, והוא יהיה לי לעזר במילוי חובתי כרב השכונה".

עוד כתב הרב רוזנבלט כי "וזה תקופה שיחד עם חתני הגאון המופלג הרב אפרים לייכטר, מו"צ בבית ההוראה, הם קשובים וערים לצורכי המקום, תקוותי ובקשתי שימשיכו לנווט את המקום בעצה אחת עימי, ומתוך הכרות רבת השנים אותם אני סומך עליהם בכל אשר יעשו".

על מכתבו של הרב רוזנבלט חתמו הגאון רבי משה הלל הירש - שהוסיף: "ג"א מצטרף לבקשה הזאת וזה בוודאי יהיה לתועלת גדול", והגאון רבי שרגא שטיינמן - שהוסיף: "יעזור ה' שמשם תצא הוראה בלי תקלה ח"ו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר